כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אחרי שנחשפה הפעילות

רשת ההסתה שמופעלת ע"י חמאס - נוקטת באמצעי זהירות

לאחר כתבה שפורסמה בה נחשפו גילויים חדשים: מנהלי הרשת ביקשו מהמתנדבים לפתוח חשבונות פרטיים נוספים ברשת X, וחסמו את האפשרות לכתוב הודעות בקבוצת הדיונים

רשת ההסתה שמופעלת ע"י חמאס - נוקטת באמצעי זהירות
הפגנות נגד ישראל צילום: צילום מסך

רשת השפעה זרה בשם "איסאנד" שמזוהה עם חמאס, שמנסה מחודש אוקטובר להציף את הרשתות החברתיות בישראל בתכנים מפלגים בעברית - נמצאת בכוננות ספיגה, ומנהלי הרשת נוקטים אמצעי זהירות, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

לאחר כתבה שפורסמה בה נחשפו גילויים חדשים, ונעשתה בשיתוף פעולה עם ארגון "פייק ריפוטר", מנהלי הרשת ביקשו מהמתנדבים לפתוח חשבונות טוויטר פרטיים נוספים, מתוך ציפייה לסגירה מאסיבית של חשבונות הקמפיין. בנוסף, הם חסמו את האפשרות לכתוב הודעות בקבוצת הדיונים ברשת X, ולא מקבלים בקשות הצטרפות חדשות.

צילום מסך כאן 11עז א-דין דווידר מנהיג הרשת המסוכנתצילום: צילום מסך כאן 11

לפי הערכות, המפעילים ברשת חוששים מכך שהרשתות החברתיות יסגרו להם את הברז, ומנסים למזער נזקים - ולא פחות חשוב, מבינים שמישהו הצליח לפצח את השיטה שלהם מבפנים, ולכן חוששים לקבל מתנדבים חדשים.

בתוך הגילויים החדשים שפורסמו על הרשת, נחשף כי היא מופעלת בידי גורם מצרי המזוהה עם האחים המוסלמים.

כזכור מאז תחילת המלחמה בשבעה באוקטובר, פועלת רשת השפעה זרה בהובלתו של במאי מצרי המזוהה עם האחים המוסלמים שממוקם בטורקיה.

רשת שחבריה מתחזים לאזרחים ישראלים ואפילו לקרובים של חטופים, הכל במטרה לזרוע פילוג בתוך ישראל וחוסר אמון בצבא ובהנהגה. רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי, בכאן חדשות, פרסם ממצאים מדאיגים של ארגון פייק ריפורטר שהצליח להיכנס מאחורי הקלעים של מכונת הרעל של תומכי החמאס - הרשת איסנאד.

דף המסרים שמופץ במרשתת הישראלית בדגש על טוויטר, מחולק לארבעה נושאים מרכזיים: הראשון, פילוג החברה הישראלית. למשל תכנים נגד חרדים ונגד מתיישבים. השני: דמורליזציה צבאית, למשל תכנים הלועגים למבצע בשיפא וביקורת על הישגי המלחמה עד כה, השלישי דמורליזציה חברתית, למשל ציוצים על כך שאיבדנו את הצפון והדרום, והרביעי - העמקת חוסר האמון של הציבור בהנהגת המדינית.

טורקיה חמאס מלחמת חרבות ברזל רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד