כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לאחר שדרכונו הוחרם

נדחתה בקשתו של הנשיא לשעבר להגיע לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את נשיא ברזיל לשעבר לביקור בישראל בחודש מאי. הנשיא לשעבר שנמצא תחת חקירות ביקש אישור לטוס לישראל ולקבל את דרכונו, אך בקשתו נדחתה

נדחתה בקשתו של הנשיא לשעבר להגיע לישראל
בולסונארו עם דגל ישראל צילום: צילום מסך

בית המשפט העליון של ברזיל דחה את בקשת הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו להחזיר לו את דרכונו שהוחרם כדי שיוכל לנסוע לישראל.

עורכי דינו של בולסונארו אמרו בהצהרה ביום חמישי האחרון כי "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הזמין את בולסונארו לאירוע בחודש מאי". עורכי הדין ביקשו מבית המשפט העליון להחזיר את דרכונו בתחילת השבוע, לאחר שדרכונו הוחרם.

דרכונו של בולסונארו הוחרם בפברואר האחרון בגין חקירה על ניסיון הפיכה שתכנן לאחר שהפסיד בבחירות 2022 ליריבו לולה דה סילבה. הרכב שופטים קבע שהוא ניצל את תפקידו הציבורי כדי לזרוע ספקות במערכת הבחירות במדינה.

"זה מוקדם לחלוטין להסיר את ההגבלה שהוטלה על הנחקר", כתב שופט בית המשפט העליון אלכסנדר דה מוראס בהחלטתו. דרכונו של בולסונארו הוחרם כדי למנוע ממנו לעזוב את המדינה.

כזכור כפי שדיווחנו, נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו ביקש מהרשויות הפדרליות בברזיל להחזיר את הדרכון שלו ולאשר לו נסיעה לישראל כדי שיוכל להיענות להזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו במאי הקרוב, כך אמרו עורכי דינו של בולסונארו בהצהרה.

עורכי הדין הגישו את בקשתו של בולסונארו לבית המשפט העליון ביום שני האחרון, באותו יום שהניו יורק טיימס פרסם צילומי מצלמות אבטחה שחשפו כי הנשיא לשעבר בילה שני לילות בשגרירות הונגריה בבירה ברזיליה. שהותו במתחם הגיעה ימים ספורים לאחר שהמשטרה הפדרלית החרימה את דרכונו במהלך חקירה על המהומות שפרצו בברזיל ב-2022 כשהוא הפסיד בבחירות.

ברזיל ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד