כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חיזבאללה בוחש

בירדן זועמים על חמאס שמלהיט את הרוחות במדינה

במשך שבוע מתקיימות הפגנות נגד המלחמה בעזה בסביבת השגרירות הישראלית בירדן. זעם של השלטון בירדן על ניסיונות חמאס להתסיס עוד יותר את הציבור הירדני ועל מאמצי הבחישה של חיזבאללה בזירה הזאת

בירדן זועמים על חמאס שמלהיט את הרוחות במדינה
הפגנות נגד ישראל צילום: צילום מסך

השלטונות בירדן זועמים על הנהגת חמאס וח'אלד משעל בפרט שבימים האחרונים מנסים להלהיט את הציבור שחלק ממנו מפגין כבר שבעה ימים ברצף ברבת עמון נגד המלחמה בעזה. יש דאגה שם מהעלייה בפופולריות של חמאס שלא רק הוא מנסה לבחוש בזירה הירדנית, אלא גם איראן וחיזבאללה, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

כזכור כפי שדיווחנו, מאות מפגינים מתאספים בבירת ירדן מדי לילה בימים האחרונים, וקוראים להפסקת מלחמתה של ישראל בעזה, הם התעמתו עם שוטרים שהתיזו לעברם גז מדמיע. המפגינים צעקו "פתחו את הגבולות" בעזה.

מאז תחילת המלחמה יש הפגנות קבועות בעמאן לאורך כמעט שישה חודשים, הממשלה הצליחה במידה רבה להכיל את המצב על ידי יישור קו עם רגשות הציבור - ביקורת קשה על התנהלותה של ישראל במלחמה ותמיכה בעניין הפלסטיני. אבל הסצנות השבוע נראו ספונטניות יותר, ההמונים מתפרעים באגרסיביות.

ירדן היא ביתם של יותר מ-2 מיליון פליטים פלסטינים, רובם בעלי אזרחות ירדנית. אנליסטים מעריכים שמחצית מהאוכלוסייה היא ממוצא פלסטיני. עבור רבים במדינה, גיאוגרפית ורגשית, המלחמה בעזה מרגישה קרובה מאוד.

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד