כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זו הסיבה

בעל החברה ורואה החשבון שלו נעצרו

החשד: בעל חברה מרחובות ורואה החשבון שלו לא דיווחו על "חברת ארנק", השמיטו הכנסות ודיווחו על הוצאות כוזבות של מאות אלפי ש"ח שלא יצאו בפועל

בעל החברה ורואה החשבון שלו נעצרו
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשות המסים, באמצעות פקיד שומה חקירות מרכז, עצרה בעל חברה מרחובות ואת רואה החשבון שלו בחשד לעבירות לפי פקודת מס הכנסה. על פי החשד, בעל החברה ורואה החשבון נמנעו מלדווח על החברה כעל "חברת ארנק", על מנת להקטין את חבות המס של בעל החברה. בנוסף, הם נמנעו מלדווח על הכנסות שונות שהיו לבעל החברה מדיבידנדים ואף דרשו הוצאות שלא היו.

ביום חמישי שעבר התיר בית משפט השלום בראשון לציון לפרסם את שמו של רואה החשבון . לצד זאת, האריך בית המשפט את תוקפו של צו איסור הפרסום על שמו של בעל החברה. החקירה נפתחה בעקבות ביקורת שנערכה במשרד פקיד שומה רחובות.

על פי פקודת מס הכנסה, חברה שעיקר הכנסותיה נובעות מפעילות של בעל המניות העיקרי בה מוגדרת כ"חברת ארנק" ויש לדווח עליה לרשות המסים ככזו, על מנת שהכנסותיה ימוסו לפי שיעור המס השולי שבו חייב בעל החברה ולא לפי שיעור מס חברות. על פי החשד, בעל החברה באמצעות רואה החשבון דיווח על החברה כעל חברה "רגילה" למרות שהיה בעל המניות היחיד בה וכל הכנסותיה הן הכנסות שלו. כך, על פי החשד, ניסה להתחמק מתשלום מס שולי בגין הכנסותיו, על ידי רישומן כהכנסות חברה החייבות במס חברות, בעוד שבפועל נהנה מהכנסות אלה באמצעות משיכות בעלים וטובות הנאה שונות.

עוד עולה מהחקירה כי במשך שנים משך בעל החברה מהחברה דיבידנד מבלי לדווח על כך בדוחות האישיים שלו, והחברה לא דיווחה על חלוקת דיבידנדים ואף ציינה בדוחות באופן כוזב כי שולם מס בגין אותם דיבידנדים. בנוסף, עולה מהחקירה כי במשך שנים נדרשו בדוחות החברה הוצאות בסך מאות אלפי ש"ח שלא שולמו על ידי החברה כלל, וזאת על מנת להפחית את חבות המס הכוללת של החברה.

עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד