כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סערת בג"ץ הגיוס

פרשים ומכת"זיות: הסתיימה מחאת 'הפלג' סמוך לבני ברק

המפגינים חסנו את הציר הראשי במחאה על החלטת בג"ץ ופקיעת החלטת הממשלה בנוגע לגיוס בני הישיבות | המפגינים אחזו בשלטים עליהם נכתב "נמות ולא נתגייס" ו"לכלא ולא לצבא"

פרשים ומכת"זיות: הסתיימה מחאת 'הפלג' סמוך לבני ברק
מפגינים מתעמתים עם שוטרים בכביש 4 צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עשרות מפגינים, חרדים קיצוניים, חסמו אחר הצהריים (שני) את כביש 4 סמוך לבני ברק, כמחאה על החלטת בג"ץ להוציא צו ביניים שהפסיק את תקצוב הישיבות ועל רקע פקיעתה הלילה של החלטת הממשלה שקבעה שאין לאכוף את חוק שירות הביטחון על תלמידי השיבות.

כוחות משטרה התעמתו עם המפגינים במטרה לפתוח לתנועה את הכביש, שנחשב לאחד הצירים העמוסים בישראל בשעות אלו. השוטרים עשו שימוש בפרשים ובמכת"זיות. שישה מפגינים נעצרו בעימותים.

המשטרה מסרה כי היא "פועלת במאמץ לשמירה על הסדר הציבורי אל מול מפגינים שמפרים את הסדר תוך ניסיון לחסום את כביש 4 ופוגעים בשגרת החיים של האזרחים".

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", מסרה המשטרה. 
 

המפגינים, המשתייכים לקהילתו של הרב צבי פרידמן אשר פרשה מ'הפלג הירושלמי', מחזיקים שלטים עליהם נכתב "נמות ולא נתגייס" ו"לכלא ולא לצבא".

 
גיוס חרדים כביש 4

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד