כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כל המידע

אחת ולתמיד: מסתבכים עם מושב הבטיחות ברכב? כך תדעו לעשות זאת נכון

איך מסתדרים עם מושב הבטיחות? באיזה כיוון לחגור? במושב הקדמי או בספסל האחורי? משרד הבריאות עם כל המידע והבטיחות לנוסע עם תינוק ברכב

אחת ולתמיד: מסתבכים עם מושב הבטיחות ברכב? כך תדעו לעשות זאת נכון
ילד בכסא בטיחות צילום: unsplash

הנסיעה הראשונה מבית החולים הביתה אולי מרגשת מאוד, אבל היא יכולה להיות גם אתגר לא קל להורים. הצורך להגן ולשמור על התינוק או התינוקת שלנו מעלה כל כך הרבה שאלות וחששות: איך מסתדרים עם מושב הבטיחות? באיזה כיוון לחגור? במושב הקדמי או בספסל האחורי? בגלל שהנושא כל כך חשוב, אפילו קריטי, הוא עלול להיראות מסובך, אבל האמת היא שהקפדה על כמה עקרונות בסיסיים יכולה לעזור לך לנסוע עם התינוקת או התינוק ברכב בצורה בטוחה.

מושב בטיחות מתאים

בשלבי החיים הראשונים, הגוף הקטן של התינוק או התינוקת עדין וזקוק להגנה המקסימלית שאפשר לתת לו. הראש גדול וכבד יחסית לעומת שאר הגוף, ושאר האיברים רכים. לכן, במצב של עצירה פתאומית נדרשת במיוחד ההגנה שמושב הבטיחות מספק.

סלקל הבטיחות או מושב הבטיחות צריכים להיות מותאמים לגיל ולגודל של התינוק או התינוקת, ולעמוד בתקן ישראלי (המחייב עמידה בתקן האירופי או האמריקאי). חשוב לדעת שלסלקל ולמושב בטיחות יש תוקף שמוטבע בצד האחורי, בדקו אותו לפני שאתם מתקינים את המושב.

התקנת מושב הבטיחות

עד גיל שנתיים לפחות מומלץ להתקין את מושב הבטיחות ברכב נגד כיוון הנסיעה, כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בחוליות הצוואר במקרה של תאונה. אמנם החוק מחייב הושבה נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה בלבד, אבל מחקרים מראים שהכי בטוח להמשיך בהושבה נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים.

ארגון בטרם ממליץ להמשיך ולהושיב את התינוק נגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים וכל עוד הדבר אפשרי מבחינת הוראות השימוש במושב ונתוני הילד. הסיבה לכך היא שבזמן תאונה הגוף נע בעוצמה קדימה לכיוון הנסיעה. אצל תינוקות חוליות הצוואר אינן מפותחות מספיק, ולכן התנועה החדה עלולה לגרום לנזק חמור בעמוד השדרה ועד מוות. כאשר התינוק נוסע נגד כיוון התנועה, גב המושב סופג את עוצמת המכה ובכך מפחית את הפגיעה בראש התינוק. מחקרים מצאו כי בנסיעה נגד כיוון התנועה התינוק מוגן פי 5 ביחס לנסיעה עם כיוון התנועה.

אם בכל זאת מושיבים במושב הקדמי, חשוב לוודא לפני הנסיעה שביטלת את כרית האוויר שמול מושב הבטיחות.

לאורך כל הנסיעה התינוק או התינוקת צריכים להיות חגורים בחגורת הבטיחות של מושב הבטיחות, כולל הרצועות הפנימיות, בהתאם לגודל שלהם ולפי הוראות היצרן.

את מושב הבטיחות צריך לעגן לרכב באמצעות איזופיקס (טבעות מתכת המחוברות לשלדת הרכב ומשמשות נקודות עיגון לכיסאות בטיחות) או באמצעות חגורת הבטיחות, בהתאם לסוג המושב, כך שהוא לא יוכל לזוז ימינה ושמאלה יותר מ-2.5 סנטימטרים.

תינוקים בטיחות רכב נהג פעוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד