כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מות האזרח הפולני

ראש ממשלת פולין נגד נתניהו: "תגובתך להרג העובדים בעזה מכעיסה"

ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק התייחס להרג עובדי ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי", ואמר לראש הממשלה נתניהו: "אתה מעמיד את הסולידריות של פולין במבחן ממש קשה"

ראש ממשלת פולין נגד נתניהו: "תגובתך להרג העובדים בעזה מכעיסה"
פלסטינים מקבלים חבילות מזון צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק תקף הבוקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הרג שבעת חברי ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי" - שבתוכם היה אזרח פולני. 

לפי "כאן 11" טוסק פנה לנתניהו: "רובם המכריע של הפולנים גילו סולידריות מלאה עם ישראל לאחר התקפת חמאס. היום אתה מעמיד את הסולידריות הזו במבחן ממש קשה. המתקפה הטרגית על מתנדבים ותגובתך מעוררים כעס מובן".

כזכור בימין ובשמאל הקיצוני בפולין תקפו את ישראל בעקבות מותם הטראגי בעזה של מספר אנשי ארגון סיוע בהם אזרח פולני. יעקב ליבנה, שגריר ישראל בפולין כתב בחשבון ה-X על כך: "הגדיל לעשות סגן יו"ר הפרלמנט הפולני קז'יסטוף בוסאק שטען כי ישראל מבצעת "פשעי מלחמה" ופוגעת בארגוני סיוע כדי להרעיב חפים מפשע".

השגריר ציין כי "זהו אותו בוסאק שעד היום סירב לגנות את טבח ה-7 באוקטובר, ושחבר מפלגתו מהימין הקיצוני כיבה עם מטף חנוכייה שהדלקנו בפרלמנט בוורשה. מסקנה: אנטישמים תמיד יישארו אנטישמים. וישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית שנלחמת עבור קיומה, גם לטובת העולם המערבי כולו".

שר החוץ הפולני סיקורסקי הצטרף הגיב לכך בריאיון לכלי תקשורת מקומי: "הייתי מייעץ לשגריר להיות יותר מתון וצנוע. זה הזמן להתנצל ולא לעורר רגשות".

מלחמת חרבות ברזל פולין ראש הממשלה נתניהו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד