כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החקירה גילתה

הסוכנים האיראנים תקפו את העיתונאי ונמלטו לשדה התעופה

תוקפי העיתונאי האיראני בלונדון נמלטו מזירת הפשע הישר אל שדה התעופה 'הית'רו' וממנו יצאו את גבולות המדינה. העיתונאי מזוהה עם האופוזיציה האיראנית ומשדר בפרסית ובאנגלית

הסוכנים האיראנים תקפו את העיתונאי ונמלטו לשדה התעופה
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

ראש צוות החקירה הבוחנת את נסיון ההתנקשות בעיתונאי פוריה זראטי, עיתונאי ומנחה בערוץ 'איראן אינטרנשיונל' שבסיסו בבריטניה, אמר כי הצוות הגיע לחקירה כשהתוקפים נמלטו מזירת הפשע הישר אל שדה התעופה 'הית'רו' וממנו יצאו את גבולות המדינה. "מזירת הפשע הם נמלטו עם רכב מילוט מסוג מאזדה 3" אמר דומיניק מרפי. "לאחר שנטשו את הרכב הם עברו לכלי רכב אחר והמשיכו בנסיעה ישירה לשדה התעופה. כעבור שעות אחדות מרגע התקיפה, הם כבר לא היו בגבולותיה של בריטניה".

זראטי הותקף ונדקר מחוץ לביתו בעיר ווימבלדון שבפרברי לונדון בירת אנגליה. לנוכח העובדה שהוא עובד ומשדר בערוץ 'איראן אינטרנשיונל', המזוהה עם האופוזיציה האיראנית ומשדר בפרסית ובאנגלית – הופנו כל האצבעות לעבר המשטר האיראני. זאת, לאחר שבמהלך השנים האחרונות ניסתה איראן מספר פעמים לתקוף עיתונאים שעובדים בערוץ האופוזיציה 'איראן אינטרנשיונל'.

איראן עצמה פרסמה תגובה מיתממת שלא מבינה מדוע מישהו חשב בכלל שהאחריות למעשה מוטלת דווקא עליה. ממלא מקום השגריר האיראני בבריטניה, מהדי חוסייני מאטין, הגיב אתמול לטענות שהושמעו בתקשורת, ובטון כמעט נעלב אמר שמוזר ומפוקפק מאוד שכך מחליטים להאשים את ארצו במעשה, מבלי שהיה אפילו בדל של הוכחה לכך שמאחורי נסיון ההתנקשות עומדת איראן. על פי הדיווחים בתקשורת הבריטית, זראטי כבר שוחרר מאז מבית החולים, וצפוי להחלים באופן מלא מהפצעים שנגרמו לו במהלך ההתקפה עליו.

כזכור לפני ארבעה ימים דיווחנו כי עיתונאי איראני גולה בולט נדקר מחוץ לביתו בלונדון, פוריה זראטי, אושיית טלוויזיה בערוץ "איראן אינטרנשיונל" שבסיסו בבריטניה, הותקף על ידי קבוצת גברים מחוץ לביתו בדרום מערב ווימבלדון. לאחר מכן נמלטו התוקפים במכונית. זראטי ראיין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כשנה. 

בהצהרה מטעם המשטרה הבריטית נמסר כי "לאור עבודתו של הקורבן כעיתונאי בכלי תקשורת דובר פרסית שממוקם בבריטניה, לצד העובדה שלאחרונה הופנו מספר איומים כלפי קבוצת עיתונאים שעובדת בכלי התקשורת הזה, התקרית הזו נחקרת על ידי מומחים משטרתיים ללוחמה בטרור". 

איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד