כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שגריר יישלח בקרוב

למרות האסון: פולין מבקשת לשמור על יחסים טובים עם ישראל

שגריר ישראל בפולין עדכן את סגן שר החוץ הפולני על נסיבות האירוע בעזה, וציין כי ישראל מנהלת חקירה עצמאית ותמשיך לעדכן את הצד הפולני בתוצאותיה

למרות האסון: פולין מבקשת לשמור על יחסים טובים עם ישראל
שוטרים בפולין צילום: Pixabay

בהמשך לשיחת שר החוץ ישראל כ"ץ עם שר החוץ הפולני ולדיסלב שיקורסקי על מותו של אזרח פולני בתקיפה ישראלית בעזה, היום התקיימה במשרד בחוץ בוורשה פגישה של שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה עם סגן שר החוץ הפולני אנדז'י שיינה.

שיינה אמר כי למרות האירוע החמור בעזה בו נהרג האזרח הפולני דמיאן סובול, פולין מבקשת לשמור על יחסים טובים עם ישראל ובכוונתה לשלוח בקרוב שגריר לישראל. השגריר עדכן במידע על נסיבות האירוע בעזה וציין כי ישראל מנהלת חקירה עצמאית ותמשיך לעדכן את הצד הפולני בתוצאותיה.

סגן שר החוץ אמר שבניגוד למה שפורסם השגריר לא זומן לנזיפה אלא הוזמן לפגישה כדי לדון בהתפתחויות. השגריר חזר על ההתנצלות של הנשיא הרצוג ושלו אישית והביע צער עמוק על האירוע הטראגי שבו נהרג אזרח פולין, וביקש את סיועו של משרד החוץ הפולני ביצירת קשר עם משפחתו.

סגן השר שיינה חזר וציין את רצונה של פולין ביחסים טובים עם ישראל ואמר כי פולין מחוייבת להילחם באנטישמיות.

כזכור, דמיאן סובול, מתנדב בן 35 מהעיר פשמישל בדרום-מזרח המדינה, נהרג ביום שני ברצועת עזה בתקיפה ישראלית מוטעית על שיירת סיוע הומניטרי. שישה אנשים נוספים נהרגו איתו, כולל אזרח אמריקאי ושלושה בריטים ושניים נוספים.

האזרח הפולני עבד עבור הארגון האמריקאי World Central Kitchen, והעביר מזון לפלסטינים בעזה. רגע לפני מותו, הוא ומתנדבים אחרים פרקו סיוע שהובא לאזור דרך הים.

השגריר כתב בחשבון ה-X: "בפגישה שלי היום עם סגן שר החוץ חזרתי על הצער העמוק האישי שלי והתנצלותי הכנה על מותו הטרגי של העובדים, כולל האזרח הפולני מר דמיאן סובול. אנו משתתפים בצער המשפחות מעומק ליבנו. הבטחתי לסגן השר שישראל מחויבת במלואה לחקירה שקופה ויסודית של הטרגדיה החמורה הזו. הממצאים שפורסמו היום מראים את מחויבותנו המתמשכת לחקור את מה שקרה בעזה ולנקוט בכל האמצעים המתאימים כדי למנוע טרגדיות כאלה בעתיד".

יעקב ליבנה פולין מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד