כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המבצע הדרמטי

פרטים חדשים על חילוץ גופתו של אלעד קציר הי"ד

בדרום-מערב חאן יונס נערך מבצע לילי לחילוץ גופתו של החטוף אלעד קציר. לוחמי הקומנדו הגיעו ליעד ומצאו את הגופה שנקברה בשטח בנוי. בצה"ל מעריכים: קציר נרצח בינואר

פרטים חדשים על חילוץ גופתו של אלעד קציר הי"ד
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

גופתו של החטוף אלעד קציר הי"ד חולצה הלילה מחאן יונס במבצע של עוצבת הקומנדו בהכוונת שב"כ ואמ״ן. בתום המבצע הוחזרה הגופה לשטח מדינת ישראל. 

כוח איסוף משולב של חטיבת הקומנדו זיהה השבוע סממנים למקום הימצאות הגופה, ואתמול הגיע המודיעין הסופי שכיוון למיקומה. כוחות הקומנדו התארגנו תוך שעות אחדות למבצע החילוץ. 

הכוח כלל כוח עיקרי של מגלן ואגוז ושל המעטפת מגדוד 82 של חטיבה 7 ומסיירת צנחנים. הכוח נכנס במהירות בהובלת מפקד מגלן לאזור, זאת במקביל לליווי אווירי. הגופה הוחזקה במתחם לחימה בשטח בנוי. 

במבצע קומנדו שנמשך לילה: גופתו של החטוף אלעד קציר חולצה מעזה

בצה"ל מעריכים כי קציר נרצח כבר באמצע חודש ינואר. קציר היה קבור במקום כשהכוחות הגיעו. הם חילצו אותו בתום מבצע שנמשך לילה שלם, כך לפי "ווינט". 

מטה משפחות החטופים מסר כי "אלעד קציר הוחזק בשבי חמאס בחיים במשך שלושה חודשים, במהלכם הגיעו לישראל אותות חיים ודיווחים המעידים על מצבו. שלושה חודשים בהם הייתה אפשרות להצילו ולהחזירו בחיים למשפחתו ולמדינתו. השבת גופתו של אלעד קציר היא תזכורת כואבת, מיידית וקשה - כי לחטופים נגמר הזמן, מזמן".

עוד נמסר בהודעת המטה, "השבת גופתו אל אלעד היא תזכורת כי לחטופים ומשפחותיהם, אין זמן למשאים ומתנים, אין זמן למאבקי כוחות, אין זמן לדיפלומטיה עולמית. מטה משפחות החטופים קורא לראש הממשלה ולקבינט המלחמה - מדינת ישראל לא תוכל להשתקם אם נקבור את כל 133 החטופים שהופקרו מאחור. אין לנו אף יום לבזבז. יש בשבי חמאס חטופים שחייבים להציל. יש בשבי חמאס נרצחים שחייבים להגיע לקבורה וכבוד באדמת ישראל".

אלעד קציר מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד