כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מהומות בליל שבת

האברך נדרס ע"י ניידת - והקריאה החריגה של 'העדה החרדית' | תיעוד

אברך תושב 'גאולה' נדרס בליל שבת ע"י ניידת במהלך מהומות שפרצו בשכונה הירושלמית. בתיעוד נראתה הניידת ממשיכה בדרכה, המשטרה: השוטר עצר אך הנפגע השיב - "עוף מפה, רוצח" | בעדה החרדית קראו לתושבים להגיש עדות בבית הדין: "פלוגות שוטרים חיללו את השבת בתוככי השכונות והתעללו בשומרי השבת"

האברך נדרס ע"י ניידת - והקריאה החריגה של 'העדה החרדית' | תיעוד
הדריסה, המודעה שפרסמה העדה החרדית צילום: מתוך התיעוד

ניידת משטרה פגעה בהולך רגל במהלך ליל שבת בשכונת גאולה בירושלים. בתיעוד שפורסם ברשתות נראתה הניידת ממשיכה לדרכה מבלי להגיש עזרה לנפגע. לטענת המשטרה, במהלך נסיעת ניידות שהותקפו באזור, פגעה אחת מהן קלות ברגלו של מפר סדר שחסם את הדרך. לגרסת המשטרה, השוטר עצר את נסיעתו ובירר עם מפר הסדר לשלומו ואם נדרש לטיפול רפואי, אך זה השיב לו בתגובה: "עוף מפה, רוצח".

האירוע התרחש לאחר שכלי רכב, ככל הנראה של מוסלמים שעשו דרכם לתפילת יום השישי בהר הבית, נכנסו בטעות לשכונה החרדית. קיצוניים שזעמו על כניסת הרכבים, החלו לתקוף ולהשליך לעברם חפצים. גם ניידות שהגיעו במטרה לסייע לנהגים הותקפו ע"י תושבים.

בעקבות האירועים, ב'עדה החרדית' קראו באופן חריג לעדי ראייה למסור עדות לדריסה בבית הדין. במודעה שפורסמה תחת הכותרת "הודעה דחופה לתושבי גאולה והסביבה", נאמר כי "כל מי שהיה עד למאורעות השבת בליל שב"ק העבר בשכונת גאולה, שפלוגות שוטרים חיללו את השבת בתוככי השכונות והתעללו בשומרי השבת, במיוחד נסיון רצח של ג'יפ משטרתי שהעיף ודרס אברך חשוב ברח' מלכי ישראל פינת יעקב מאיר מתבקשים להופיע היום יום ראשון בלשכת הביד"צ כיכר זופניק בין השעות 6-7".

"עדי ראיה מתבקשים לפנות מזמנם הדחוק ולמסור את עדותם כדי למנוע שפיכות דמים והפקרת שכונותנו", נאמר במודעה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בליל שישי נכנסו כוחות תגבור משטרתיים לשכונת מאה שערים והותקפו על ידי קומץ מפרי סדר. לעבר הכוחות במקום הושלכו חפצים וביצים ונגרם נזק לשתי ניידות. שוטרי התחנה שהוזעקו לסייע חילצו את הניידות שהותקפו. במהלך נסיעת אחת הניידות, פגעה קלות ברגלו של מפר סדר שחסם את הדרך במכוון".

"כפי שניתן לראות בתיעוד, ובניגוד לנטען, השוטר עצר את נסיעתו ובירר עם אותו מפר סדר לשלומו ואם נדרש לטיפול רפואי, אך זה השיב לו בתגובה: ״עוף מפה, רוצח". השוטרים המשיכו בנסיעה וחילצו את הניידות שהותקפו מהמקום. כדקה וחצי בלבד לאחר מכן, שבה הניידת בשנית למקום התאונה והוזמן למקום צוות מד"א לבדיקה מקצועית. לצערנו, אותם מפרי סדר התעמתו גם עמם. חקירת התאונה הועברה לבדיקת בוחני התנועה, כמקובל", הוסיפו במשטרה.

שכונת גאולה דריסה פגע וברח ליל שבת עימותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד