כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הלך האוטו

זה מה שקורה למי שבונה רכב לא חוקי

מכונית של עבריין ששיפר את המכונית שלו בצורה בלתי חוקית הושמדה. נהג הרכב ערער מספר פעמים בנוגע להחלטת בית המשפט על חילוט הרכב במטרה להחזיר אותו למצבו המקורי. בית המשפט המחוזי השאיר את ההחלטה על כנה

זה מה שקורה למי שבונה רכב לא חוקי
סיאט לאון קופרה - סטנדרטית זה הכי טוב. משופרת תורד מהכביש ותיגרס צילום: סיאט

משטרת ישראל מחמירה את המאבק במכוניות המשופרות ומתחילה להשמיד מכוניות של עבריינים, כך עולה מסרטון שהפיצה משטרת ישראל. בסרטון נראית מכונית של עבריין ששיפר את המכונית שלו בצורה בלתי חוקית.

חשוב לציין שהשיפורים האלה בחלקם הם שיפורים ושידרוגים שמחוץ לגבולות מדינת ישראל הם חוקיים, אבל אנחנו כאן בישראל ואנחנו הרי אזרחים שומרי חוק ומה שאינו חוקי – אינו חוקי.

אז הסיפור שלנו מתחיל בשפרעם בשנת 2021, אז שוטרי המחוז הצפוני ביצעו פעילות אכיפה נגד רכבים משופרים, כלומר כאלה שעברו שדרוגים והסבות שמיועדים להפוך אותם לחזקים יותר.

אחד השינויים הבעייתיים הוא התקנה של מערכת פליטה פתוחה שמגבירה את הצליל שהמנוע מייצר והופכת אותו לחזק וגם מלווה בקולות נפץ. אחרי שבעל הרכב נתפס בוחני משטרת ישראל עשו לרכב בדיקות וגילו שהוא שונה מאוד ממה שהוא אמור להיות כשהוא יוצא מהמפעל: המנוע שלו הוחלף, כך טוענת המשטרה, מערכת הקירור שלו הוחלפה והמחשב עבר שינוי.

נהג הרכב בן ה 28 קיבל שלילת רישיון למשך 11 חודשים ושילם 5,000 שקל קנס, אבל ההחלטה הכי גרועה מבחינתו הייתה שנקבע על ידי בית המשפט שהרכב יושמד. הנהג הגיש כמה ערעורים בנוגע להחלטת בית המשפט וביקש להחזיר את הרכב למצב המקורי, כלומר לפרק ממנו את כל השדרוגים, אבל מכיוון שמוסכים לא הסכימו להתחייב שניתן לעשות את זה, בית המשפט המחוזי השאיר את ההחלטה על כנה.

נהג הרכב ערער מספר פעמים בנוגע להחלטת בית המשפט על חילוט הרכב במטרה להחזיר אותו למצבו המקורי ומאחר ואף מוסך לא הסכים להתחייב כי ניתן לעשות כן, בית המשפט המחוזי השאיר את ההחלטה על כנה. וכך בסרטון שמצורף למעלה ניתן לראות כיצד הקופרה החלה את חייה כמכונית חדשה, הפכה לאחר מכן למכונית חזקה מאוד - ואז הפכה לגרוטאה.

משטרת ישראל חילוט רכב שפרעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד