כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בן גביר החליט

מפכ"ל המשטרה הבא - ניצב אבשלום פלד

השר לביטחון לאומי החליט כי מועמדו לתפקיד יהיה הסמפכ"ל אבשלום פלד | בן גביר: "הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל" | תת ניצב בועז בלט ימונה למ״מ ראש להב 433

מפכ"ל המשטרה הבא - ניצב אבשלום פלד
ניצב אבשלום פלד צילום: דוברות המשטרה

השר איתמר בן גביר החליט למנות את ניצב אבשלום פלד לתפקיד המפכ"ל הבא. פלד, המשרת בימים אלו כסמפכ"ל המשטרה, יהיה המועמד של השר לביטחון לאומי. המינוי יעלה לוועדה למינוי בכירים ולאישור הממשלה.

ניצב אבשלום פלד, בן 63, נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-40 שנה כלוחם מג"ב ומפקד מחלקה בימ"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בחטיבת השיריון. פלד שירת במגוון רחב של תפקידי פיקוד וליבה, וביניהם מפקד יחידת גדעונים, מת"ח בית שמש, מפקד מג"ב רמון, ממ"ר חברון ונגב, סגן מפקד משמר הגבול, סממ"ז ירושלים ומפקד אגף ההדרכה.

ללא קרדיטניצב אבשלום פלדצילום: ללא קרדיט

 
מאז חודש אפריל 2023 משמש ניצב פלד כסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ובלימודי האסלאם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ובעל תואר שני במדעי היהדות מהקריה האקדמית אונו. בוגר לימודי תכנית קרימינולוגיה מאוניברסיטת וירג'יניה שבארצות הברית. 

"ניצב אבשלום פלד הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל", אמר בן גביר. "פלד הוא קצין בעל ניסיון עשיר, מקצועי וחד. ניצב פלד הוא לוחם למען המדינה והוא איש ניהול שיצעיד את המשטרה קדימה. זו הההזדמנות להודות עמוקות למפכ"ל המכהן יעקב שבתאי שהמדינה חבה לו על ארבעים שנות שירות ולוחמה למען עם ישראל".

ממפלגת 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ נמסר: "מינוי מפכ״ל קבוע הינו דבר חשוב. איננו מכירים את סגן המפכ"ל, ועל כן לא נתייחס לגופו של אדם. הבקשה למנותו לא הגיעה לפתחנו. ההסכם שאיפשר את הקמת ממשלת החירום מחייב את הסכמת השר גנץ למינוי מפכ"ל - ומצופה מראש הממשלה, שכך יהיה."

בתוך כך, לאחר התייעצות עם מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי, סמפכ״ל המשטרה ניצב אבשלום פלד, וראש להב 433 היוצא ניצב מוטי לביא שהודיע על סיום תפקידו בתחילת חודש מאי, החליט השר לביטחון לאומי, למנות את תת ניצב בועז בלט למ״מ ראש להב.

תת ניצב בועז בלט הוא מפקד היחידה לאכיפה כלכלית בלהב 433. את שירותו החל במשטרת ישראל לפני כ-30 שנה, ושירת בין היתר כקצין אח"מ עמקים, קצין אח"מ שרון. בלט ביצע מגוון תפקידים ביאחב"ל, היה מפקד ימ"ר מרכז, וממרץ 2021 מפקד היאל"כ בלהב 433.

ניצב אבשלום פלד מפכ"ל המשטרה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד