כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חוששת מהסלמה

דיווח: איראן לא תתקוף את ישראל ישירות מאדמתה - תשלח כוחות פרוקסי

המתקפה האיראנית על ישראל תבוצע ככל הנראה על ידי כוחות פרוקסי באזור, ולא ישירות מאדמת איראן, כך מסרו מקורות המודיעין האמריקאי. איראן רוצה לנקום על תקיפת הקונסוליה בשבוע שעבר בדמשק

דיווח: איראן לא תתקוף את ישראל ישירות מאדמתה - תשלח כוחות פרוקסי
זירת התקיפה בדמשק צילום: רשתות חברתיות

מתקפה איראנית על ישראל תבוצע ככל הנראה על ידי כוחות פרוקסי איראניים באזור, ולא ישירות על ידי איראן, כך אמרו ל-CNN שני מקורות מהמודיעין האמריקאי. 

על פי הדיווח, טהראן חוששת מהסלמה דרמטית בלחימה, ואינה רוצה לתת לארצות הברית או לבעלות בריתה תירוץ לתקוף ישירות את איראן. 

נראה כי איראן וקבוצות המיליציות שלה לא רוצות לתקוף חיילים אמריקאים או נכסים אחרים באזור מסיבות דומות, כך אמרו המקורות. המקורות ציינו, עם זאת, כי לאיראן אין פיקוד ושליטה מושלמת על כל כוחות הפרוקסי שלה, כך שלא ניתן לשלול לחלוטין את האפשרות של התקפה על מבנים או מתקנים של ארה"ב. 

ארה"ב ובעלות בריתה מתכוננות למתקפה אפשרית נגד ישראל וארה"ב באזור כנקמה על תקיפה ישראלית בשבוע שעבר על הקונסוליה של איראן בדמשק, שבה נהרגו 13 אנשי צבא איראניים כולל בכירים מאד. 

המקורות אמרו ל-CNN כי המודיעין האמריקני מעריך שאיראן לחצה על כמה מהמיליציות שלה לפתוח בו-זמנית במתקפה נגד ישראל, תוך שימוש במל"טים וטילים, וכי הן יכולות לתקוף כבר השבוע. עם זאת, יש ויכוחים אם הם ימתינו עד לאחר סיום הרמדאן כדי לתקוף, כך אמר אחד המקורות.

 
ארצות הברית איראן סוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד