כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"סובל מפוסט טראומה"

רוי גורדון, ממובילי 'אחים לנשק', הוא החשוד בהשלכת הלפיד לעבר פרש

אחד ממובילי המחאה נעצר בחשד שהשליך לפיד לבוער לעבר פרש במהלך הפגנה סמוך למעון ראה"מ בירושלים | 'אחים לנשק': "מתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי. אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית"

רוי גורדון, ממובילי 'אחים לנשק', הוא החשוד בהשלכת הלפיד לעבר פרש
השלכת הלפיד צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט התיר לפרסום כי החשוד בהשלכת לפיד בוער לעבר פרש משטרה במהלך הפגנה בירושלים, הוא סרן (מיל') רוי גורדון, ממובילי תנועת אחים לנשק.

המחאה התקיימה לפני כשבוע ברחוב עזה בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה. לפי המשטרה, מחאה ותהלוכה מתואמת הפכה להפרת סדר והתפרעות אלימה.  מפרי סדר ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה המוצבים בסמוך לבית רה״מ בכוח וחלקם התעמתו פיזית עם השוטרים שהדפו אותם בכוח ובאמצעים ועצרו חלק מהמעורבים. 

השלכת הלפיד צילום: דוברות המשטרה

בשלב מסוים באותו הערב בסמוך לשעה 21:30, השליך גורדון לפיד בוער לעבר פרש משטרתי ופגע בו. למרבה המזל, המעשה לא הוביל לפציעתו של השוטר או הסוס המשטרתי. עפ״י החשד גורדין השליך באותו הערב לפיד נוסף לכיוון השוטרים.

מאחים לנשק נמסר בתגובה למעצר: "רוי גורדון, אח שלנו לנשק, נעצר אחרי שהששתף בהפגנה להחזרת 133 חטופים מהגיהנום. מיום השבעה באוקטובר הוא מלווה, בלי הפסקה את משפחות החטופים ונמצא איתם בקשר קרוב. רוי, קצין צנחנים במיל' שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי, הקדיש את כל עשייתו למשפחות וכאבם נעוץ בליבו".

"אנחנו מבקשים להבהיר באופן חד משמעי: אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית. זכות המחאה היא זכות בסיסית וחיונית, נמשיך למחות בנחישות, ללא אלימות, נגד שלטון מנותק שרואה את שרידותו הפוליטית לפני טובת המדינה", הוסיפו בתנועה.

לפיד בוער הפגנה אחים לנשק רוי גורדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד