כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האב זועם

צו מנהלי נגד בן 14: "זו הזיה, בלתי יאומן"

אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס חתם על צו מנהלי נגד נער כבן 14 האוסר עליו לצאת מהיישוב יצהר | בן גביר תקף: "זה טירוף, זו הזיה, זה בלתי יאומן. כך נראה שר ביטחון שמתנכל למתיישבים"

צו מנהלי נגד בן 14: "זו הזיה, בלתי יאומן"
נער גבעות, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, הוציא היום (שלישי) צו מנהלי נגד קטין בו 14 תושב יצהר, במסגרתו ייאסר עליו לצאת מתחומי היישוב יצהר. בנוסף הוא יידרש לשהות במעצר בית לילי למשך שלושה חודשים. "זה טירוף, זו הזיה", תקף השר בן גביר.

"הזוי שבזמן מלחמה בצפון ובדרום המתרחבת גם ליהודה ושומרון בסדרת פיגועים קשים, מוצאת מדינת ישראל זמן ומשאבים לרדוף אחרי ילד בכיתה ח'", מסר אביו של הקטין. "חופש התנועה הוא ערך עליון במדינת ישראל וכאן הוא מופר ברגל גסה. אם מערכת הביטחון הייתה משתמשת בצווים אלו כנגד האויב, הטרור היה פוסק מזמן". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף את ההחלטה ואמר: "מצער מאוד שבזמן מלחמה השר גלנט והאלוף פוקס מוציאים צו מנהלי נגד ילד בן 14 בלבד שאוסר עליו לצאת מיישובו וביתו - זה טירוף, זו הזיה, זה בלתי יאומן. כך לא נראה שר ביטחון שמגן על המתיישבים, כך נראה שר ביטחון שמתנכל אליהם״.

שמואל (זנגי) מידד מנכ״ל חוננו מסר: "האלוף פוקס קובע מידי שבוע שפל חדש ברדיפתו את ציבור המתנחלים. צו הגבלה לילד בן 14 זה שיא חדש. נבחרי הציבור ששותקים נוכח העוולות הללו ואשר אינם הופכים שולחן מול המדיניות המוטרפת הזו שותפים בשתיקתם להפקרות הביטחונית והמוסרית הזו, ומנציחים את הקונספציה שמנהיג צה"ל בכל הארץ, ובפיקוד המרכז בפרט".

 
צו מנהלי יצהר נוער גבעות איתמר בן גביר יהודה פוקס יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד