כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תקלות מסוכנות

חשש שהמטוס עלול להתפרק באמצע הטיסה

חששות בטיחות לגבי מטוס הדרימליינר 787 של בואינג. מהנדס בבואינג טען כי חלקי מטוסי 787 מחוברים בצורה לא נכונה. לאחר שהעלה את החששות מול הממונים עליו, הם התעלמו ממנו. החברה מכחישה

חשש שהמטוס עלול להתפרק באמצע הטיסה
מטוס בואינג. אילוסטרציה צילום: התעשייה האווירית

מינהל התעופה הפדרלי בארצות הברית חוקר האשמות חדשות של מהנדס בואינג ותיק לפיהן חלקים במטוסי 787 דרימליינר של החברה מחוברים בצורה לא נכונה ועשויים להיחלש עם הזמן - מה שמעלה חשש שאחרי שנים של פעילות, המטוס עלול להתפרק באמצע הטיסה.

סם סאלהפור, מהנדס איכות של בואינג, טען ביום שלישי כי בלחץ לעמוד ביעדי הייצור, החברה נקטה בקיצורי דרך כמו להבטיח שחלקים מהמטוס הותאמו וחוברו כראוי. הוא גם תיאר מקרים שבהם עובדים פעלו שייראה כאילו לא קיימים פערים. זה מאפשר לחברה להאיץ את תהליך הייצור - אך תוך סיכון של צמצום אורך החיים של מטוסי הסילון, אמר סאלהפור, דבריו פורסמו ב'ניו יורק טיימס'.

לאחר שהעלה את החששות מול הממונים עליו, הם התעלמו ממנו והתמודד עם נקמה מצידם, כולל אף עם איומים באלימות פיזית בינואר האחרון.

חברת בואינג הכחישה את הטענות של סאלהפור, ומסרה שיש לה אמון מלא במטוס הדרימליינר 787. עוד נאמר כי "נקמה אסורה בהחלט בבואינג".

"הטענות הללו אינן מדויקות ואינן מייצגות את העבודה המקיפה שעשתה בואינג כדי להבטיח את האיכות והבטיחות לטווח ארוך של המטוס", נכתב בהצהרה של החברה. "הנושאים שהועלו היו תחת בדיקה הנדסית קפדנית של מנהל התעופה".

התקלה האחרונה של בואינג אירעה ביום ראשון האחרון, כיסוי של מנוע במטוס מדגם 737-800 של חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס נפל במהלך המראה מנמל התעופה בדנוור ליוסטון, ופגע בכנף המטוס. המטוס שב על עקבו ונחת בשלום בנמל התעופה שממנו המריא. רשות התעופה הפדרלית פתחה בחקירה.

בנוסף, דלת של מטוס בואינג מקס 9, שלא הייתה מחוברת היטב, נקרעה באמצע טיסת אלסקה איירליינס ב-5 בינואר. התקרית הכניסה את החברה למשבר גדול.

בנוסף, ב-4 במרץ, מטוס בואינג 737 שהמריא מיוסטון לפורט מאיירס בטקסס עם 167 נוסעים נאלץ לשוב על עקבותיו אחרי שאחד המנועים החל לבעור במהלך הטיסה. המטוס הצליח לנחות בשלום.

מקרה נוסף אירע ב-7 במרץ במטוס יונייטד מסוג בואינג 777 ועליו 123 נוסעים ו-14 אנשי צוות. בעת ההמראה מסן פרנסיסקו לאוסקה שביפן ניתק אחד מגלגלי המטוס וצנח אל הקרקע. הגלגל הכבד נחת על רכב ומעך אותו לגמרי, וגרם נזק כבד לרכב נוסף, בנס לא נפגעו בני אדם על הקרקע.

ב-8 במרץ החליק מטוס בואינג 737 מקס של בעת הנחיתה  בשדה התעופה ביוסטון טקסס. הנחיתה עברה בשלום, אולם בשלב הבלימה המטוס היה מהיר מדי ולא הצליח לעצור, מה שגרם להחלקה המסוכנת אל מחוץ למסלול. הנוסעים יצאו בשלום. 

מטוס בואינג ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד