כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בנאום לראשי הקהילה

שר הפנים הסינגפורי: "עצוב שישראל שסבלה משואה מואשמת ברצח עם"

שר הפנים הסינגפורי בביקורת על ישראל בפני חברי הקהילה היהודית: "הפעולות האחרונות של ישראל היו סיבה לדאגה לא רק לנו, אלא לרבים בקהילה הבינלאומית, כולל ארה"ב". הוא הוסיף כי "עצוב שמדינה כמו ישראל, שאנשיה סבלו במהלך השואה, צריכה להיות מואשמת ברצח עם בבית הדין הבינלאומי"

שר הפנים הסינגפורי: "עצוב שישראל שסבלה משואה מואשמת ברצח עם"
שר החוץ של סינגפור, ד"ר ויויאן בלאקרישנאן. עם סאלם אלאטרש, אחיו של מוחמד אלאטרש והשר כ"ץ צילום: נגה מלסה | לע"מ

שר הפנים הסינגפורי קאסיויסוואנטאן שאנמוגם נאם אתמול בפני ראשי הקהילה היהודית של סינגפור והתייחס למלחחמה בעזה.

"סינגפור רוצה להגן על הקהילה היהודית המקומית מפני השפעות המלחמה בעזה, המטרה הבסיסית שלנו, חובתה הבסיסית של הממשלה, היא לשמור על חוק וסדר, להגן על כולם", אמר בחגיגת חג פסח שאורגנה על ידי מועצת הרווחה היהודית (JWB).

זו הייתה הסיבה העיקרית לכך שהרשויות נקטו עמדה נחרצת נגד פוסט במדיה החברתית של שגרירות ישראל בסינגפור בחודש שעבר. הפוסט הכיל אזכורים של ישראל ופלסטין בקוראן.

כזכור דיווחנו בחודש שעבר כי סינגפור פנתה לשגרירות ישראל לגבי פוסט "חסר רגישות" במדיה החברתית על הפלסטינים לאחר שהזהירה כי הדבר עלול לעורר את המתיחות, כך אמר שר הפנים.

על פי הדיווח בתקשורת בסינגפור, בפוסט נאמר שישראל הוזכרה 43 פעמים בקוראן, אבל פלסטין - השם שהם מקווים שיהפוך למדינה עצמאית וריבונית לא הוזכר.

"זה מסתכן בהדלקת מתחים, יכול לערער את השקט וההרמוניה שאנו נהנים ממנה בסינגפור, וגם יכול לסכן את הקהילה היהודית כאן, אם הכעס יגלוש לתחום הפיזי", אמר השר אתמול.

השר הוסיף כי ליהודים יש היסטוריה ארוכה מאוד בסינגפור והם חלק תוסס ובעל ערך בחברה. "הקהילה מילאה תפקיד חיוני בבניית סינגפור לאורך השנים, והיא נמשכת חזק גם היום", אמר.

"ברחבי אירופה, דרום מזרח אסיה, אוסטרליה ואפריקה, אנשים מותקפים, נדקרים ויורים, מקבלים איומי מוות, נעצרים ברחובות, צורחים ויורקים עליהם, ומשחתים את רכושם, אמר השר. "בסינגפור השתדלנו לא לייבא את המתחים, הקונפליקטים והוויכוחים האלה לחברה שלנו", אמר השר.

"אנחנו מקום רב תרבותי, מגוון מבחינת דתות, עדות ורקע. והרגשנו בסינגפור השפעה מסוימת עם המלחמה המתמשכת בעזה. אבל למרבה המזל, רמת המתח והחיכוך פחותה בהשוואה למקומות אחרים".

השר שאנמוגם אמר: "התחייבנו להגן על כל המיעוטים שלנו, בהקשר של סינגפור זה כולל את הקהילה המוסלמית והיהודית. אנו נוקטים עמדה נחרצת נגד כל ביטוי של אלימות, וכמובן, כל אלימות ממשית", אמר.

"היחסים שלנו עם ישראל, מאז ימי הקמתה, היו חזקים מאוד. אבל זה לא מונע מאיתנו לנקוט עמדה עקרונית על פעולותיהם של שחקנים שונים במזרח התיכון, בכל נקודת זמן", אמר.

"הפעולות האחרונות של ישראל היו סיבה לדאגה לא רק לנו, אלא לרבים בקהילה הבינלאומית, כולל ארה"ב". הוא הוסיף כי "עצוב שמדינה כמו ישראל, שאנשיה סבלו במהלך השואה, צריכה להיות מואשמת ברצח עם בבית הדין הבינלאומי".

בחודש שעבר שר החוץ ישראל כ"ץ ובני משפחותיהם של החטופים נועה ארגמני ומוחמד אלאטרש נפגשו עם שר החוץ של סינגפור, ד"ר ויויאן בלאקרישנאן.

בפגישה, פנו הוריה של נועה ארגמני, ליאורה ויעקב ארגמני, ואחיו של מוחמד אלאטרש, סאלם, לשר החוץ הסינגפורי על מנת שיפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותו לסיוע בשחרור יקיריהם.

סינגפור מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד