כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ביצים ורימוני הלם

במהלך מעצר שב"חים: עימותים אלימים במאה שערים | תיעוד

קיצוניים תושבי השכונה יידו אבנים, קרשים, ברזלים, וביצים עבר כוחות המשטרה שהגיעו לעצור פלסטינים שוהים בלתי חוקיים | השוטרים נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור המתפרעים, ובין היתר השליכו רימוני הלם בין בתי השכונה

במהלך מעצר שב"חים: עימותים אלימים במאה שערים | תיעוד
עימותים בין שוטרים לתושבים במאה שערים צילום: חיים גולדברג, פלא 90

הלילה, במסגרת פעילות לאיתורם של שוהים בלתי חוקיים בשכונת מאה שערים בירושלים, הגיעו כוחות משטרה מתחנת לב הבירה ויס״מ אל מבנה ישיבה בשכונה. לפי המשטרה, עוד בדרכם לעבר המבנה בו היה חשד להימצאות שב״חים, החלו קומץ תושבי המקום להפר את הסדר תוך קריאות גנאי לעבר השוטרים - ״נאצים, תסתלקו מפה״. 

כשהתקרבו אל מבנה הישיבה, החלו מתפרעים רבים להשליך לעבר כוחות המשטרה כיסאות, שולחנות ובקבוקים שהכילו חומר נוזלי. כבר בשלב זה, נאלצו כוחות המשטרה להשתמש באמצעים שונים להשבת הסדר ולהדיפתם של המתפרעים, במטרה לאפשר לכוחות הנוספים לבצע את פעילות איתורם של השוהים הבלתי חוקיים במקום. השוטרים השתמשו בין היתר ברימוני הלם שהושלכו בין בתי השכונה.

בתוך כך, נמשכה הפרת הסדר האלימה שהתרחשה במקום שכללה אבנים, ביצים, מוטות ברזל וחפצים נוספים לעבר השוטרים שנאלצו גם במקרה זה להגיב תוך שימוש באמצעים להדיפת אותם מתפרעים אלימים שסיכנו את חייהם ושלומם. באחד המקרים, בפתח המבנה, עמדו עשרות מפרי סדר שהחלו מתקרבים כשאחד מהם אוחז בידיו ילדה קטנה.

לאחר שהושלמה סריקת מבנה הישיבה, במהלכה אותרו 6 פלסטינים שוהים בלתי חוקיים, בגילי 32-17 תושבי בית לחם וסביבתה, הם נעצרו והובלו מחוץ לשכונה. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת לב הבירה ובמהלך היום יובאו בפני בימ״ש לדיון בעניינם.

"משטרת ישראל בשיתוף לוחמי מג״ב וכוחות נוספים, תמשיך לפעול בנחישות לאיתורם של מפרי חוק ושוהים בלתי חוקיים בפרט, המסכנים את ביטחונו של הציבור ושלומו. חלקם של חשודים אלו, מעורב לא אחת בפלילי ואף ישנם מקרים של מעורבות בפח״ע, כפי שסוכל הן רק בשבועות האחרונים סמוך לשער שכם על ידי לוחמי מג״ב שהודות לעירנותם, החשידו צעיר כבן 17 שבבדיקה התברר כי מדובר בשב״ח שתכנן לבצע פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה בירושלים", מסרה המשטרה.

מאה שערים עימותים חרדים קיצוניים שוהים בלתי חוקיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד