כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עובד אונר"א

ברשימת המשפיעים של המגזין הנחשב: צלם עזתי שחגג את הטבח

מועתז עזאיזה בן ה-25, עיתונאי ועובד של אונר"א ששיתף בזמן אמת סרטונים של חטיפת ישראלים, נבחר לרשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של מגזין "טיים". ארגון HonestReporting: "תקשורת בינלאומית לא צריכה לתת לגיטימציה לאנשים שמשבחים את הטרור"

ברשימת המשפיעים של המגזין הנחשב: צלם עזתי שחגג את הטבח
מחבלי חמאס על טנק ישראלי בגבול צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הצלם העזתי מועתז עזאיזה בן ה-25 נכלל ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של מגזין "טיים" בשל הפעילות שלו ברשתות החברתיות "להעלאת המודעות למלחמה בעזה", כך דיווח דניאל אדלסון ב"ווינט". 

הצלם חגג ושיתף סרטונים של חטיפת ישראלים לעזה ב-7 באוקטובר, ובעבר השווה את ראש הממשלה נתניהו להיטלר, ואת חיילי צה"ל לנאצים. 

ב"טיים" נימקו את הבחירה: "במשך 108 ימים, מועתז עזאיזה פעל כעיניו ואוזניו של העולם במולדתו עזה. חמוש במצלמה ובאפוד מגן שמסומן עם הכיתוב PRESS, הצלם הפלסטיני בן ה-25 העביר כמעט ארבעה חודשים בתיעוד החיים תחת הפצצות ישראליות: משפחות שנעקרו מבתיהן, נשים אבלות על יקיריהן, גבר לכוד מתחת להריסות". 

עוד נכתב: "התמונות שלו אפשרו הצצה לעזה שרק מעטים בעיתונות הבינלאומית - שכמעט נאסרה עליה גישה לרצועה - יכלו להתחרות בה. הוא עשה זאת תוך סיכון גדול: לפחות 95 עיתונאים נהרגו בעזה מאז 7 באוקטובר, מה שנחשבת לתקופה הקטלנית ביותר עבור העיתונות מאז הוועדה להגנה על עיתונאים החלה לעקוב אחר נפגעים בשנת 1992". 

"עשרות נוספים נפצעו או נעצרו. מאז פינוי עזה בחודש ינואר, תפקידו של עזאיזה התמקד בהעלאת המודעות למשבר ולקריאה להתערבות בינלאומית. 'מה שקורה בעזה הוא לא תוכן עבורכם', אמר. 'אנחנו לא מספרים לכם מה קורה [פה] בשביל הלייקים, הצפיות או השיתופים שלכם. לא, אנחנו מחכים שתפעלו. אנחנו צריכים לעצור את המלחמה הזו'", נכתב. 

הבחירה של המגזין בצלם גררה ביקורת נוקבת בקרב ארגונים ציונים. בארגון HonestReporting מסרו כי "תקשורת בינלאומית לא צריכה להיות שופר רשלני של קולות פרו-חמאסים. הם לא צריכים להעניק לגיטימציה או אמינות לאנשים שמשבחים את הטרור". 

עוד מסרו: "המינימום שכלי התקשורת יכול לעשות הוא בדיקה רצינית ותשאול של העיתונאים העזתיים ומשפיעני המדיה החברתית, אלה שהם נותנים להם במה ומסתמכים עליהם, תוך התחשבות בכך שארגון טרור שולט בשטח ובזרימת המידע מחוצה לו. לקהל יש זכות לדעת שהאנשים אלה הם לא עוברי אורח נייטרלים שמספקים חומרים ומידע אובייקטיביים. על התקשורת מוטלת החובה לשמור על שקיפות".

עזה צלם אונר"א מגזין טיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד