כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עשרות פניות ועדויות

חמץ בפסח? המכשולים החמורים שהובילו למכתב חריג נגד 'יש חסד'

עשרות פניות ועדויות שהגיעו למערכת בחדרי חרדים מצביעות ע"כ שבסופר יש חסד ברחוב ניסים גאון באלעד ישנם מכשולים כשרותיים חמורים במוצרים שנמכרים לציבור בחג הפסח | "בפועל למרות כל הפניות בכל הדרכים להנהלת הרשת והסניף, המוצרים עדיין שם" מציין הרב שניאור זלמן רווח

חמץ בפסח? המכשולים החמורים שהובילו למכתב חריג נגד 'יש חסד'
יש חסד צילום: Shlomo Kashi

לקוחות רבים של סופר יש חסד נדהמו לגלות מכשולים כשרותיים חמורים בסניף המקומי ברחוב ניסים גאון באלעד.

ע"פ התיעודים שנשלחו ע"י הקונים, במדפי הסופר מונחים מוצרים זהים של אותה חברה ובאותה אריזה כאשר חלקם כשרים לפסח וחלקם ללא חותמת כשרות המעידה שהמוצר אינו חמץ.

לדוגמא: ממרחים בטעם חמאה של חברת מזולה כשרים לפסח הונחו במקרר ע"י אותו מוצר בדיוק ללא כשרות לפסח. אותו הדבר גם לגבי מרגרינה בלובנד עם כשרות לפסח שהונח לציבור עם מרגרינה בלובנד שאינו כשר לפסח.

בנוסף, נמצאו סוכריות, ללא כל כיתוב המאשר כי המוצר כשר לפסח כלל וכלל ועוד מספר מוצרים הנמכרים לציבור שאין עליהם כל מידע ברור לפסח.

כתב בחדרי חרדים שיצא לסניפים לאמת את הדברים נדהם לגלות במדפי הסופר כי ישנם גריסים שהם חמץ גמור ונמכרים לציבור בעיצומו של חג הפסח מה שמהווה מכשול חמור .

העובדה כי מדובר ברשת חרדית מוסיפה חטא על פשע להנהלת הרשת בשל העובדה כי לקוחותיה מסתמכים עליהם כרשת מרכולים המותאמת במיוחד לציבור שומרי התורה ורובם אפילו, אינם טורחים לבדוק כאשר לא יעלה על דעתם שמכשולות חמורים שכאלו עלולים להימצא בסל קניותיהם.

העדויות והתיעודים הבלתי נתפסים הובילו לכך שהרב שניאור זלמן רווח, ראש המכון למצוות התלויות בארץ, נאלץ להוציא מכתב מיוחד המזהיר את התושבים כי הסניף "אינו בחזקת כשר לפסח".

בחדרי חרדיםהמכתב שפורסםצילום: בחדרי חרדים

במכתב, כותב הרב רווח כי "לאחר שקיבלתי כמה פניות מתושבי העיר אלעד, על בלבול גדול הנמצא על מדפי המזון ברשת השיווק 'יש חסד' ברחוב ניסים גאון באלעד ולאחר בדיקה של חד מן חברייא, אשר מתאמיץ על טהרת השולחן בביתו, ונכשל במוצרים שאינם עולים לפי מנהג אבותיו, או אף גרוע מזה, נעשתה בדיקה יסודית, ומתברר כי על מדף אחד נמצאים מוצרים כשרים לפסח עם בד"ץ מסוים, ולידו בד"ץ אחר לאוכלי קטניות, ולידם מוצר שלישי בדומה לראשונים ללא כל בד"ץ כלל וכלל, אלא כשרות רבנות בלבד, וזאת בעיר חרדית שהרשתות אמורות לתת שירות מסודר לציבור, מן הראוי היה שתהיה הפרדה ראויה ובולטת לבל יוטעו צרכנים, במה שאין נהוג בביתם, אם לא לאוכלי קטניות, או רובם המקפידים על כשרות מהדרין" קובל הרב במכתבו.

"ויותר מכך" מבהיר הרב כי "נמצאו סוכריות, ללא כל כיתוב המאשר כי המוצר כשר לפסח כלל וכלל, והמוצר כבר בבדיקה כמה ימים זאת בנוסף לכמה מוצרים מסופקים שאין עליהם כל מידע ברור לפסח".

הרב מציין כי "למרות הפניות אל הנהלת הרשת והסניף, לפחות לסמן בבירור ולהפריד, לבל יוטעו צרכנים ואת כל המסופקים להוריד לחלוטין עד שיוברר הדבר בבירור וייכתב הודעה האם זה כשר ומי נותן הכשרות וכו'. בפועל למרות כל הפניות בכל הדרכים המוצרים עדיין שם".

לסיום מבהיר הרב כי "עקב חוסר שיתוף הפעולה מצד הסניף, יש לידע כי הסניף איננו בחזקת כשר לפסח', כלומר אין כל מוצריו מאושרים לפסח, וחובה לבדוק כל מוצר מוצר ומוצר שאכן חותם 'כשר לפסח' המתאים ללקוח חתום כדבעי על המוצר".

נשמח לפרסם את תגובת יש חסד במידה ותהיינה כזו.

יש חסד כשרות פסח חמץ מכשול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד