ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
אילון מאסק מעורב

עובדים מפוטרים ומנהלים עוזבים: מה קורה בטסלה?

לאחרונה הודיעה טסלה, מיצרניות הרכב המצליחות ביותר בעולם כי היא מפטרת 10% מעובדי החברה בעולם והשבוע הודיעו שני מנהלים בכירים בטסלה כי הם יעזבו גם כן

עובדים מפוטרים ומנהלים עוזבים: מה קורה בטסלה?
טסלה מפטרת עשירית מכוח העבודה שלה. האם הנחות זה מה שנותר לה לתת? צילום: טסלה

האם טסלה נקלעה לצרה? יצרנית הרכב החשמלי המפורסמת בעולם עוברת בימים אלה תהליך של ארגון מחדש והעובדים נושאים בעיקר הנטל. חלקם כך ניכר לא עומדים במשימה. לאחרונה הודיעה טסלה, מיצרניות הרכב המצליחות ביותר בעולם כי היא מפטרת 10% מעובדי החברה בעולם.

הפיטורים נובעים מתוצאות כספיות שלא עונות על דרישות המשקיעים, מה שדורש מהיצרנית לקצץ היכן שכואב, כלומר בכוח האדם. כאמור, חלק מהמנהלים בחברה לא עומדים בכך. לפי דיווחים בארצות הברית השבוע הודיעו שני מנהלים בכירים בטסלה כי הם יעזבו את עבודתם, ככל הנראה לאחר שפוטרו על ידי אילון מאסק.

לפי הדיווחים רבקה טינוצ'י, מנהלת בכירה של תכנית עמדות הטעינה של טסלה ודניאל הו, מנהל בכיר במחלקת תכנון הרכבים של טסלה יעזבו את עבודתם כבר השבוע. בנוסף אליהם, גם מאות העובדים שתחתיהם, כנראה לפחות 500 במספר יפוטרו על ידי טסלה בקרוב.

לפי דיווחי טסלה עצמה, בסוף 2023 מנתה החברה 140,473 עובדים בכל רחבי העולם. באי מייל ששלח מאסק לעובדים בחברה אשר צוטט על ידי אמצעי תקשורת בארצות הברית צוין כי מאסק כתב "אנו מקווים שפעולות אלה יבהירו שאנו רציניים מאוד בנושא הפחתת העלויות. בזמן שחלק מהמנהלים לוקחים את הדברים בכובד ראש, אחרים עדיין לא מבינים זאת".

המהלך הדרמטי הזה מגיע על רקע ירידת הערך הרציפה של מניית החברה (למעט הקפיצה שהתרחשה לפני כמה ימים לאחר ההודעה כי ממשל סין יאשר לכאורה את השימוש ב-FSD – תוכנת הנהג ה"כמעט אוטונומי" של טסלה בסין) ועל רקע הורדת מחירים נוספות, גם בישראל, בניסיון אולי נואש להחזיר את קצב המכירות לשיעור שירגיע את משקיעי החברה.

 

 

 

 

 

 

 

 

טסלה רכב חשמלי אילון מאסק פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד