ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נגרם נזק למבנה

פולני בן 16 נעצר בחשד שזרק בקבוק תבערה על בית כנסת

משטרת ורשה עצרה צעיר פולני בן 16 לאחר שזרק בקבוק תבערה על בית הכנסת נוז'יק בעיר. שגריר ארה"ב בפולין גינה את המעשה בשם הנשיא ג'ו ביידן

פולני בן 16 נעצר בחשד שזרק בקבוק תבערה על בית כנסת
בית הכנסת שנפגע צילום: שגרירות ישראל בפולין

משטרת ורשה עצרה נער בן 16 בחשד שזרק בקבוק תבערה על בית כנסת בעיר. המשטרה הודיע כי השוטרים "בשיתוף הסוכנות לביטחון פנים עצרו צעיר בן 16, אזרח פולני, בקשר לאירוע בשטח בית הכנסת בוורשה".

הצעיר זרק את הבקבוק ביום רביעי בלילה בניסיון להצית את בית הכנסת נוז'יק בוורשה. בקבוק התבערה נופץ סמוך לאחד מחלונות קומת הקרקע. למרבה המזל, השריפה כובתה במהירות, הנשיא אנדז'יי דודה והרשות המקומית גינו את המעשה.

אתמול הודיע ​​סגן שר הפנים, צ'סלב מרוצ'ק, כי המשטרה עצרה אדם החשוד בניסיון להצית את בית הכנסת.

מהמשטרה נמסר כי "מהרגע הראשון לאחר האירוע הצטרפו שוטרים מכל המחלקות בנסיון לזהות ולעצור במהירות את העבריין. אין ולא תהיה סבלנות להתנהגות כזו. בכל מקרה של עבירה על החוק, כל אדם יישא באחריות", הזהירו במשטרה.

מארק בז'ז'ינסקי שגריר ארה"ב בפולין גינה את המעשה בשם הנשיא ג'ו ביידן.

יעקב ליבנה שגריר ישראל בפולין כתב בחשבון ה-X שלו: "הגעתי לבית הכנסת הראשי בוורשה שהותקף, יחד עם נציגי פולין ושגריר ארה"ב, כדי לתמוך בקהילה היהודית. אסור שיהודים יחששו מאנטישמיות. מבצעי הפשעים הם אלה שצריכים לפחד ולדעת שייענשו על מעשיהם. אני מודה לשלטונות פולין על גינוי המתקפה ומצפה שהאשמים יובאו לדין. ביחד נתגבר על נגע האנטישמיות והשנאה".

בית הכנסת ממוקם ברחוב טווארדה בוורשה בירת פולין. בית הכנסת נחנך בשנת 1902 על ידי משפחת נוז'יק שהיו חשוכי ילדים ותרמו מהונם לבית הכנסת שנקרא על שמם.

המבנה חולל בשואה והפך לאורוות סוסים ומחסן למספוא. בית הכנסת ניזוק בהפצצות בשנת 1944. עם תום המלחמה, שופץ בית הכנסת ונפתח מחדש לציבור.

פולין ורשה בקבוק תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד