ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עוד פרובוקציה

אחים לנשק ב"יריד גיוס" בבני ברק | בלעדי: "בנק התשובות" נחשף

פעילי אחים לנשק הגיעו לבני ברק פעם נוספת. המטרה: "יריד גיוס" לחרדים | הפעילות עוררה את זעמם של התושבים שהתעמתו עם הפעילים | בלעדי: דף המסרים של אחים לנשק: "ערבי צריך להתגייס כמו כולם אבל הוא לא אח שלי" | ומה ישיבו על ערך לימוד התורה?

אחים לנשק ב"יריד גיוס" בבני ברק | בלעדי: "בנק התשובות" נחשף
פעילי אחים לנשק, "בנק התשובות" צילום: אחים לנשק/באדיבות המצלם

פעילי תנועת "אחים לנשק", אשר נוהגים לעורר פרובוקצויות מעת לעת בריכוזים החרדים, הגיעו הערב (חמישי) לעיר בני ברק והקימו "יריד גיוס" לתושבים. הגעתם של הפעילים לא התקבלה בעין יפה על ידי התושבים ואלו נתקלו בהתנגדות נחרצת. חלק מהתושבים אף התעמתו עם הפעילים, שעזבו את האזור לאחר זמן קצר בליווי משטרתי.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע דף המסרים שעמו הגיעו הפעילים, לקראת השיח עם התושבים החרדים. במסגרת הדף, שהוגדר כ"בנק תשובות למפגש עם חרדים", הונחו הפעילים להסביר את הגעתם לעיר החרדית. כך לדגומה, במידה וישאלו מדוע הם לא דורשים לגייס ערבים, הונחו הפעילים להשיב: "עכשיו עת צרה לישראל ואני בא אל אח שלי, ערבי צריך להתגייס כמו כולם אבל הוא לא אח שלי".

עוד הונחו הפעילים להשיב: "כשערבי יקבל את אותן זכויות כמו יהודי וחרדי, כמו קצבאות למדרשות ללימודי קוראן כל החיים בלי שיצטרך לעבוד, השבתת מסחר ותחב"צ בימי שישי, איסור מכירת אלכוהול (המקבילה לכשרות) אני אוכל לבקש את התנאים ממנו, מה שאני מבקש מיהודי חרדי".

באדיבות המצלםדף המסריםצילום: באדיבות המצלם


בסעיף אחר קיבלו הפעילים הנחיות שלא לטעון בפני התושבים כי "שירות צבאי חשוב יותר מלימוד תורה".

בתנועת אחים לנשק הסבירו כי "על רקע משבר הגיוס ופארסת הדחיות בסיפוק תשובת המדינה לעתירות נגד השתמטות החרדים, מאות אנשי אחים לנשק הגיעו הערב לבני ברק ליריד גיוס שימציג אפשרויות שונות לגיוס לצה"ל. הפעילים העמידו במקום עמדות הסברה של 9 יחידות שונות בצבא, בהם הסבירו לעוברים והשבים על יתרונות השירות הצבאי וכיצד נראה בפועל שירות בצה"ל".

פעילי התנועה הסבירו שמטרת המפגש הינה לחשוף את אנשי החברה החרדית לחוויה הצבאית, ולהפציר בהם להצטרף גם הם למאמץ ההגנה על מדינת ישראל.

העימותים עם פעילי אחים לנשק צילום: שמעון ברוך

מתנועת אחים לנשק נמסר: "בזמן שהפוליטיקאים דנים ביניהם על קומבינת המכסות החדשה של הישראבלוף, הגענו לכאן כדי להראות לציבור החרדי עצמו שהגיוס לצה"ל אינו חוויה רעה כמו שמציירים להם המנהיגים. לצה"ל חסרים 10,000 חיילים, וחלקם נמצאים ממש כאן ויכולים להצטרף אלינו ואל ילדינו במאמצי ההגנה על המולדת. הגיע זמן שוויון".

אחים לנשק גיוס חרדים בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד