י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
עימותים עם השוטרים

המחאה בכניסה לבני ברק הסתיימה: שישה נעצרו

כשעתיים לאחר שנחסם, המשטרה הצליחה לפנות את המפגינים מכביש 4 | שישה מפרי סדר נעצרו | המשטרה: מפגינים קראו "נאצים" לעבר השוטרים | תיעוד

המחאה בכניסה לבני ברק הסתיימה: שישה נעצרו
המחאה בכביש 4 צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עשרות המפגינים שחסמו את כביש 4 בכניסה לבני ברק התפזרו בתום כשעתיים, לאחר עימותים עם כוחות המשטרה - שהפעילה אמצעים לפיזור הפגנות. לפי המשטרה, קומץ מפגינים ישבו על הכביש, התעמתו עם השוטרים, סיכנו את חייהם, ותקפו את השוטרים בליווי קריאות "נאצים" לעברם. בנוסף,  המפגינים קשרו עצמם יחד באמצעות שרשראות ברזל.

המחאה כביש 4 צילום: דוברות המשטרה

קצין משטרה הכריז על "הפגנה בלתי חוקית" טרם הפעלה ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות. חרף האזהרות, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים והמשיכו בהפרות הסדר, חסימת הכביש, תקיפת שוטרים והשלכת גללי צואה ופסולת.  המשטרה מסרה כי נאלצה להשתמש בכוח והפעילה אמצעים לפיזור הפרות. כמו כן, נעצרו שישיה מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי. 

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", נמסר מהמשטרה.

המפגינים, חרדים קיצוניים, חסמו את כביש 4 מתחת לגשר קוקה קולה בבני ברק, על רקע תשובת המדינה לבג"ץ בסוגיית מתווה הגיוס. בשל המחאה, עומסי תנועה כבדים נרשמו בכל האזור. המפגינים משתייכים לקהילתו של הרב צבי פרידמן, אשר פרשה מן 'הפלג הירושלמי'. חברי הקהילה מציגים קו מיליטנטי אל מול רבני 'הפלג' ומסרבים לפשרות בכל הקשור לגיוס חרדים. על שלטים שהניפו המפגינים נכתב בין היתר: "עדיף שילדינו ייהרגו ולא ייהפכו לחילונים".

בני ברק הפגנה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד