ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
באופן חריג

אחד מרבני הישיבה נעצר, הרבנים הגיעו לתחנת המשטרה

בין העצורים בהפגנה בכביש 4: הרב שלמה זלמן איראם, מרבני ישיבת פוניבז' של הפלג הירושלמי | ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ' והגר"צ פרידמן הגיעו באופן חריג לתחנת המשטרה | עורך דינו: "מעצר שווא, הרב עמד על המדרכה"

אחד מרבני הישיבה נעצר, הרבנים הגיעו לתחנת המשטרה
מעצר הרב איראם צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הרב שלמה זלמן איראם, מרבני ישיבת פוניבז' של הפלג הירושלמי, נעצר היום (חמישי) במהלך מחאת הקיצוניים בכביש 4. 

עשרות המפגינים שחסמו את כביש 4 בכניסה לבני ברק התפזרו בתום כשעתיים, לאחר עימותים עם כוחות המשטרה - שהפעילה אמצעים לפיזור הפגנות. לפי המשטרה, קומץ מפגינים ישבו על הכביש, התעמתו עם השוטרים, סיכנו את חייהם, ותקפו את השוטרים בליווי קריאות "נאצים" לעברם. בנוסף,  המפגינים קשרו עצמם יחד באמצעות שרשראות ברזל.

באדיבות המצלםהרבנים בתחנת המשטרהצילום: באדיבות המצלם

המפגינים משתייכים לקהילתו של הרב צבי פרידמן, אשר פרשה מן 'הפלג הירושלמי'. חברי הקהילה מציגים קו מיליטנטי אל מול רבני 'הפלג' ומסרבים לפשרות בכל הקשור לגיוס חרדים. על שלטים שהניפו המפגינים נכתב בין היתר: "עדיף שילדינו ייהרגו ולא ייהפכו לחילונים".

הרב איראם הועבר לתחנת מסובים, אליה הגיעו באופן חריג ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ ומנהיג הפלג הגר"צ פרידמן, שדרשו לשחררו. בסופו של דבר שוחרר איראם מבלי שנחקר. 

"מדובר במעצר שווא", אומר עו"ד שלמה חדד שמייצג את הרב איראם. לדבריו, "הרב עמד על המדרכה במהלך ההפגנה, מבלי שלקח חלק פעיל. הרב הגיע לתחנת המשטרה וכאשר המשטרה הבינה כי הרב נעצר לשווא, החליטה לשחרר את הרב ללא חקירה וללא כל תנאים מגבילים. כמו כן שבעת העצורים הנוספים שוחררו ללא תנאים מגבילים למעט עצור אחד שיובא ככל הנראה להארכת מעצר מחר".

שלמה זלמן איראם הרב שמואל מרקוביץ הפלג הירושלמי הרב צבי פרידמן חסימת כביש 4 תחנת מסובים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד