כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בפעם השניה

העלים מס בשווי מאות אלפי שקלים – זה העונש שקיבל

אזרח העלים מס בפעם השניה בשווי של מאות אלפי שקלים, ע"י ניכוי תשומות באמצעות חשבוניות פיקטיביות, מסירת דו"ח מע"מ כוזב וניהול פנקסי חשבונות כוזבים | זה העונש שקיבל

העלים מס בשווי מאות אלפי שקלים – זה העונש שקיבל
שטרות. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום ברמלה גזר על שגיב נימנו, שנה ו-11 חודשי מאסר בפועל. לאחר שהעלים מס בשווי 950 אלף ₪  

נימנו הורשע בעבירות של ניכוי תשומות באמצעות חשבוניות פיקטיביות, מסירת דו"ח מע"מ כוזב וניהול פנקסי חשבונות כוזבים, כל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס. שותפו לעבירות של הנאשם הורשע בנפרד.

הנאשם הורשע ב-34 עבירות מס, ביניהן בקיזוז מסמכים הנחזים לחשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו העסקאות המתוארות במסמכים אלו. סך המס הגלום בחשבוניות המדוברות עמד על 600 אלף ₪. בנוסף, בחודשים יולי ואוגוסט 2019 לא כללו הנאשם ושותפו עסקאות בספרי הנהלת החשבונות בסכום של כ-350 אלף ₪.

בשלב הטיעונים לעונש טען נציג המדינה שיש להשית על הנאשם עונש מאסר ממושך, בין היתר עקב הרשעה קודמת בגין ביצוע עבירות מס דומות לתיק הנוכחי. כמו כן, נציג המדינה הצביע על כך שהכסף שנגרע מקופת המדינה כתוצאה מפעולות הנאשם לא הוחזר, וכן עתר להפעיל במצטבר מאסר על תנאי שהושת על הנאשם מההרשעה הקודמת.

כב' השופט הישאם אבו שחאדה ציין בגזר הדין כי "בעת קביעת העונש המתאים... לקחתי בחשבון לחומרא שני נתונים מרכזיים: ראשית, המחדל לא הוסר כלל והנזק לקופה הציבורית נותר בעינו... שנית, ההרשעה הקודמת של הנאשם בעבירות מס דומות, שליחתו למאסר בפועל והעובדה שהמאסר המותנה שהושת עליו בתיק הקודם לא הרתיע אותו מלשוב ולבצע עבירות דומות פעם נוספת... מכלול הנסיבות מחייב אותנו להפעיל את המאסר המותנה המצטבר".

רשות המסים יוצגה בתיק ע"י עו"ד כרמל קדור מהיחידה המשפטית במחוז מרכז, בתיק שנערך על ידי מחלקת חקירות במע"מ באר שבע.

העלמת מס מיסים מאסר עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד