כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
הנתונים המלאים

סקר ראשון מסוגו: מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר

רכב חשמלי פרטי נוסע ביום ממוצע כ-57.8 קילומטרים ביום, לעומת רכב שאינו חשמלי, שנוסע ביום ממוצע כ-41.1 קילומטרים ביום

סקר ראשון מסוגו: מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר
רכב חשמלי סקייוול XR86 בטעינה מהירה. רכבים חשמליים נוסעים יותר ובזול צילום: רוני נאק

מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר ממכוניות שיש להן מנועים שפולטים זיהום, כך עולה מסקר ראשון מסוגו שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הסקר שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בפברואר האחרון בדק לראשונה את הרגלי השימוש של בעלי רכב חשמלי ובוצע על ידי הלמ"ס בקרב אלפי בעלי רכב חשמלי באמצעות הודעות SMS.

הנתון החשוב והמעניין ביותר שעולה מנתוני הלמ"ס הוא שמי שיכול לנסוע יותר בזול, אכן ייסע יותר. כלומר רכב חשמלי פרטי נוסע ביום ממוצע כ-57.8 קילומטרים ביום, לעומת רכב שאינו חשמלי, שנוסע ביום ממוצע כ-41.1 קילומטרים ביום. הנתון הזה מתייחס לרכבים שגילם הוא עד 3 שנים והמשמעות היא שרכב חשמלי נוסע בממוצע כ 40.8% יותר מרכב לא חשמלי.

עוד נתון חשוב הנוגע לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קשור בטעינה: 88.2% מבעלי הרכב החשמלי שנסקרו דיווחו שהם טוענים את מכוניתם בעמדת הטעינה הביתית שלהם לעתים קרובות או מדי פעם. רק 2.8% דיווחו שהם טוענים בעמדה הביתית לעתים רחוקות.

מדובר במצב הגיוני: לטעון בעמדה הביתית יותר זול, אבל מה עם עמדות ה-DC המהירות? אותן צריך אם יש לנו נסיעה ארוכה ואנחנו "נתקענו" ללא חשמל. בעמדות האלה הטעינה היא יקרה יותר ולכן 30.2% מהנסקרים ציינו כי הם טוענים בעמדה מהירה "לעתים קרובות או מדי פעם". דווקא העמדות הציבוריות שאינן מהירות לא מקבלות הרבה קליינטים: רק 13.5% מהנסקרים דיווחו כי הם משתמשים בעמדות הציבוריות הרגילות לעתים קרובות או מדי פעם.

המצב בעמדות הטעינה רחוק מלהיות גן עדן: לפי ממצאי הסקר, 43.4% מהמשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות איטיות מדווחים שכאשר הם מגיעים לעמדת היא בדרך כלל תקינה ופנויה. 39.8% אומרים שהעמדה בדרך כלל תקינה אך תפוסה, ו16.8%- אומרים שהיא לא פעילה/תקולה.

בעמדות הטעינה המהירות המצב לא יותר טוב:. 39.4% מהמשתמשים בעמדות ה-DC, מדווחים שכאשר הם מגיעים לעמדה היא בדרך כלל תקינה ופנויה, 51.0% אומרים שהיא תקינה אך תפוסה וכ-9.6% אומרים שהעמדה לא פעילה/תקולה  כלומר מי שמחפש עמדה מהירה, נתקל לרוב בעמדה תפוסה, ועליו לחכות עד שהיא תתפנה.

 

 

רכב חשמלי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד