כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סגירת קו הרכבת

התושבים בישראל שנאלצים לנסוע שעות כדי להגיע לעבודה

להשבתת תנועת הרכבות לשדרות צפונה פוגעת קשות בתושבי האזור, אשר נאלצים לנסוע למרכז דרך תחנת באר שבע או באמצעות שאטלים שאינם מסונכרנים לרכבות היוצאות מאשקלון | נסיעה למרכז שבעבר ארכה כשעה, נמשכת כעת יותר משעתיים

התושבים בישראל שנאלצים לנסוע שעות כדי להגיע לעבודה
עומסי תנועה בנתיבי איילון צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סקר חדש חושף את ההשפעות הקשות של סגירת קו הרכבת של הנגב המערבי לכיוון גוש דן: הסקר, אשר בוצע על ידי תנועת "עתיד לעוטף", עליו השיבו מעל ל-1,000 תושבי ותושבות העוטף בנושא סגירת קו הרכבת המחבר בין הנגב המערבי לגוש דן, חושף תמונה קשה של פגיעה באיכות החיים, בפרנסה ובחיבור למרכז הארץ.

לדברי התנועה, "המדינה פעלה לחזרתם של התושבים לעוטף, אך ויתרה על עורק תחבורה מרכזי וחיוני כדי לקיים חיים נורמליים". קו הרכבת המחבר בין הנגב המערבי לגוש דן סגור וצפוי להישאר כך למשך שנתיים לפחות, עד למיגון המסילה. 

להשבתת תנועת הרכבות לשדרות צפונה פוגעת קשות בתושבי האזור, אשר נאלצים לנסוע למרכז דרך תחנת באר שבע או באמצעות שאטלים שאינם מסונכרנים לרכבות היוצאות מאשקלון. הפתרונות החלקיים מאלצים את התושבים לעבור לנסוע ברכבם הפרטי, מה שיוצר עומס רב על הכבישים ופוגע ביעילותם של השאטלים המהווים פתרון למי שאין ברשותו רכב פרטי. כך יוצא שנסיעה למרכז שבעבר ארכה כשעה, נמשכת כעת יותר משעתיים.

מתוך הסקר שבוצע ואשר מיועד לבחון את שביעות הרצון והיקף השימוש בפתרונות החליפיים עולה שבקרב 93% מהתושבים השימוש ברכב הפרטי עלה באופן משמעותי בעקבות סגירת הקו, ורק 12% נעזרים בפתרונות המוצעים של רכבת ישראל. כמעט 90% מהתושבים אינם מרוצים מהאפשרות לנסוע לתל אביב דרך באר שבע או באוטובוסים.

יתרה מכך, תושבים רבים הביעו סקפטיות בנוגע ל"התמגנות" בגינה הרכבת תהיה סגורה בשנתיים הקרובות. מדוע, תהו רבים מהם, ממשלת ישראל חשה כי אזור הנגב מספיק בטוח ליישוב מחדש, אך אינו מספיק בטוח לתחבורה ציבורית בסיסית ולאיכות חיים מינימלית?

מנכ"ל תנועת עתיד לעוטף, אהד כהן אמר: "רכבת הנגב המערבי היא בלון החמצן של העוטף וגורם מרכזי שמניע את כל כלכלת האזור. בהיעדרה, כל דיבור על "שיקום העוטף" הוא בגדר מס שפתיים ותו לא. הסקר חושף בבירור שתושבי הנגב המערבי משלמים מחיר כבד ובלתי סביר עקב סגירת רכבת ישראל, בפן הכלכלי, הפיזי והנפשי. אנחנו קוראים להשבת הרכבת לאלתר ולהיוועצות ראויה עם התושבים בטרם קבלת החלטות המשפיעות על חייהם. מבחינתנו, כל פתרון של התמגנות הוא חזרה לקונספציה שהובילה לטרגדיה של ה-7.10. אנו מקווים כי מקבלי ההחלטות יוכיחו כי לאחר ה-7 באוקטובר תושבי העוטף כבר אינם בתחתית סדר העדיפויות".

פקקים עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד