י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
מותג חדש

היצרנית הסינית חושפת חשמלית עם טווח אדיר; האם תגיע לישראל?

לפי פרסומים של ניאו, בשבוע שעבר היא השיקה את מותג הרכב "אונבו" (ONVO) שמיועד בשלב הראשון לשיווק בסין אך בסוף השנה ישווק גם באירופה

היצרנית הסינית חושפת חשמלית עם טווח אדיר; האם תגיע לישראל?
הדגם הראשון של ONVO לבית NIO מבטח מחירים עממיים יותר וטווח של עד 1,000 ק"מ צילום: קרדיט ONVO

יצרנית הרכב הסינית ניאו (NIO) אינה חדשה בשוק הרכב הישראלי, כשטווח מחירי המכוניות שלה נמצא מעל ל-300 אלף שקלים, מה שלעת עתה מגביל אותה לפלח שוק יחסית מצומצם. אבל כעת ניאו עומדת לפרוץ אל פלח השוק של הרכבים החשמליים העממיים עם מותג חדש שמיועד להתחרות בטסלה: לפי פרסומים של ניאו, בשבוע שעבר היא השיקה את מותג הרכב "אונבו" (ONVO) שמיועד בשלב הראשון לשיווק בסין אך בסוף השנה ישווק גם באירופה.

הדגם הראשון של אונבו נקרא 60 L וניאו לא מתביישת לפרסם שהוא מיועד להתחרות ישירות בטסלה מודל Y. מבחינת נתונים, לפי הפרסומים של אונבו, L 60 משתרע על אורך של 4,828 מילימטרים ולרוחב של: 1,930 מילימטרים.

גובהו של L 60 הוא 1,616 מילימטרים ואורך בסיס הגלגלים הוא 2,950 מילימטרים. 

הנתונים שאונבו חשפה כוללים גם את קיבולת הסוללות ואת טווח הנסיעה הרשמי, אם כי טווח הנסיעה הזה הוא לפי התקינה הנהוגה בסין, שנחשבת פחות מחמירה מהכללים שנהוגים באירופה.

ONVOזה דגם L60 של מותג ONVO החדש - מכוון לפלח שוק עממי ורחב יותר מזה של מותג האב NIO היוקרתיצילום: ONVO

הגרסה הראשונה מצוידת בסוללה בקיבולת 60 קוט"ש וטווח הנסיעה הרשמי הוא כ- 550 קילומטרים. גרסת הביניים מצוידת בסוללה בקיבולת 90 קוט"ש וטווח הנסיעה הרשמי שלה הוא 730 ק"מ. 

הגרסה הבכירה ביותר מצוידת בסוללה בקיבולת 150 קוט"ש וטווח הנסיעה הרשמי שלה לפי היצרנית הוא כ-1,000 קילומטרים. 

שאלת השאלות: האם אונבו תגיע לישראל? אם הצהרות היצרנית נכונות והיא מיועדת לשיווק באירופה, סביר להניח שהיבואנית דלק מוטורס שבכל מקרה מחזיקה בזיכיון של ניאו תמהר להביא את אונבו גם לישראל מותג שיאפשר לה להרחיב את מכירות המכוניות החשמליות לקהלים נוספים.

 

אונבו סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד