י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
בשכונה החרדית

התושבים טוענים: בן 6 נעצר, השוטרים התנהלו באלימות קשה | תיעוד

שוטרים תועדו מכים אב שניסה למנוע את מעצר בנו בן ה-6 בלבד | "זה היה מזעזע. האבא והאמא ניסו לסייע לילד והשוטר שלף גז מדמיע והחל להתיז לכל עבר" | השוטרים ניסו למנוע את תיעוד המעשים: "ילדי השכונה בטראומה קשה"

התושבים טוענים: בן 6 נעצר, השוטרים התנהלו באלימות קשה | תיעוד
האלימות המשטרתית צילום: מתוך התיעוד

תושבים בשכונת סנהדריה בירושלים טוענים כי שוטרים שהגיעו לטפל בשריפה סמוך לשכונה, התפרעו והתנהגו באלימות קשה כנגד ילדים והוריהם. לפי הטענות, השוטרים התיזו גז מדמיע בכינון ישיר לעבר ילדים קטנים, לאחר שעצרו ילד בן 6 בלבד.

האירוע התרחש כאשר שריפה פרצה אחר הצהריים (רביעי) בשטח פתוח ליד השכונה, "דבר מצוי בוואדי ליד סנהדריה", כך לפי תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים'.

האלימות המשטרתית בירושלים צילום: באדיבות המצלם

"הילד צעק לאחד השוטרים מילת גנאי, מה שמאוד פגע בו", שחזר אחד התושבים. "השוטר החל לרדוף אחר הילד והחליק, ולאחר מכן נתן לו מכת רצח. ברכיות, אגרופים, כמעט שבר לו את הידיים", הוסיף. "זה היה מזעזע. האבא והאמא ניסו לסייע לילד והשוטר שלף גז מדמיע והחל להתיז לכל עבר".

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראית ניידת משטרה פוגעת קלות באב, ולאחר מכן השוטרים מפעילים נגדו כח רב. "האבא ניסה למנוע את המעצר של בנו, בסך הכל אמר להם בואו תדברו איתי. האבא התחנן וחטף מכות רצח", סיפר עד ראייה שהוסיף: "ריססו ילדים קטנים בגז מדמיע וכיוונו נשק. השפריצו כמויות עצומות של גז".

תיעוד: האלימות המשטרתית בירושלים צילום: באדיבות המצלם

בתיעודים נשמעים הילדים זועקים תוך שהשוטרים ממשיכים להתנהל באלימות. לטענת התושבים, השוטרים ניסו למנוע מהם לתעד את המעשים, בניגוד לחוק.

"כל השכונה בטראומה", נשמע אחד התושבים בתיעוד. "התחלתי לצעוק תשחרר אותו והוא ריסס את לי הפרצוף. באים על ילדים קטנים, מה זה הדבר הזה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "במהלך טיפול משטרתי בשריפה שהייתה בשעות הערב יחד עם כב"ה, מספר צעירים הסתובבו בזירת האש והתבקשו להתרחק בשל הסכנה. במקום שישמעו להוראות השוטרים, הם השליכו אבנים וחפצים לעבר הכוחות שפעלו במקום". 

לגרסת המשטרה, "בשלב מסוים, נתפס אחד מהם והוכנס לניידת המשטרה. אז הגיע אביו והחל להתלהם ולתקוף את השוטר. כשניסה השוטר לרסנו באמצעות כוח ושימוש ב״טייזר", חטף החשוד מידיו את המכשיר".

"רק לאחר שכוחות משטרה נוספים הוזעקו והגיעו למקום לסייע לשוטר שנפגע וחש סכנה, הם הצליחו להשתלט על החשוד האלים, שתקף גם שוטרים נוספים עד שנכבל ונעצר. החשוד הועבר לתחנת המשטרה לחקירה, ובנו הצעיר שנתפס קודם לכן שוחרר בשל גילו". 

במשטרה סיימו את התגובה: "מן הראוי היה לגנות כל מעשה של אלימות ופגיעה בשוטרים, במקום להציג את סוף ההתרחשות, ואת המקרה באופן חלקי ומעוות לחלוטין". לשון התגובה.

אלימות שוטרים ירושלים סנהדירה המורחבת שריפה האלימות המשטרתית בסנהדריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 112 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד