י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
שיכור ולא ממים

העונש על משיטים בשכרות צפוי לעמוד על עד 3 שנות מאסר

למרות שאיסור על נהיגה ברכב או הטסה של כלי טיס תחת השפעת אלכוהול חל על נהגים וטייסים, הוא לא חל עד היום על משיטי כלי שיט

העונש על משיטים בשכרות צפוי לעמוד על עד 3 שנות מאסר
לפי ההצעה שאושרה, העונש על משיטים בשכרות צפוי לעמוד על עד שלוש שנות מאסר או קנס של עד 75,300 שקלים צילום: פולסטאר

למי שבילה בשנים האחרונות בכינרת, המחזה הזה כנראה יהיה מוכר: צעירים על אופנועי ים משתוללים ליד רוחצים, סירות נוסעות במהירות מסחררת תוך אפס התחשבות. תאונות כבר אירעו בכינרת שלנו ויתכן שעוד תאונות יתרחשו, אבל עכשיו לפחות יש מי שעומד לנסות ולעשות לזה סוף באמצעות איסור על השטה של כלי שיט בשכרות.

כולנו יודעים היטב מה קורה כשנהג נתפס שיכור בכביש ובלי עין הרע יש לנו לא מעט סיפורים על כאלה אבל על המים, כך מתברר, אפשר להשיט סירה או אופנוע ים בשכרות.

כך, בדיון שהתקיים אתמול התברר כי למרות שאיסור על נהיגה ברכב או הטסה של כלי טיס, תחת השפעת אלכוהול חל על נהגים וטייסים, הוא לא חל על משיטי כלי שיט וכבר 7 שנים שהממשלה מנסה להסדיר זאת. לפי ההצעה שאושרה, העונש על משיטים בשכרות צפוי לעמוד על עד שלוש שנות מאסר או קנס של עד 75,300 שקלים, או שני העונשים כאחד.

לדברי חבר הכנסת יצחק קרויזר מ"עוצמה יהודית", הוא מבלה בכינרת וראה במו עיניו את התופעה. לפי קרויזר: "בכנרת כמעט אי אפשר למצוא סירה שאין עליה אלכוהול, וכל שבת שעוברת בלי אסון אפשר להגדיר אותה כנס. התופעה מונעת מהרבה מאוד אנשים להגיע לחופי הים ולבלות, כי זה פשוט מסוכן. לדברי ראש מדור שיטור ימי במשטרה, סגן ניצב ארמן סקיימן, במשטרה מזהים עלייה מתמדת של צריכת אלכוהול, ויש לא מעט תאונות ואנשים שנשארו קטועי גפים בזמן השטת כלי שיט מהיר .  לאחר אישור ההצעה בקריאה ראשונה – היא צפויה להיכנס לתוקף כבר בעונת הרחצה הבאה.

 

 

 

אופנוע ים שיכרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד