י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
סכנת נפשות

המנהל מתריע: מאות מטוסי בואינג בסכנת התפוצצות באוויר 

ל-300 מטוסי בואינג בחברות 'יונייטד' ו'אמריקן איירליינס' יש פגם פוטנציאלי שעלול לגרום ל'שריפה או פיצוץ' במטוסים. כך קבע מנהל התעופה הפדרלי בארצות הברית. המנהל ביקש מחברת בואינג לתת תשובות,  אך לא ברור אם החברה עשתה זאת

המנהל מתריע: מאות מטוסי בואינג בסכנת התפוצצות באוויר 
אילוסטרציה צילום: קובי הר צבי

מנהל התעופה הפדרלי בארה"ב (FAA) הורתה לטפל בפגם פוטנציאלי במטוסי בואינג, כך מדווח ה'דיילי מייל'. לפי ה-FAA, חשש מתקלה חשמלית במטוסי ה-777 של החברה, שאם לא תטופל, עלולה לגרום למיכלי הדלק בכנפי המטוסים להתלקח ולהתפוצץ.

גילוי הפגם חשף שכמעט 300 מטוסי בואינג נמצאים בסיכון פוטנציאלי, כולל מטוסים המשמשים את 'יונייטד' ו'אמריקן איירליינס', כך לפי הודעת מינהל התעופה הפדרלי. המנהל ביקש מחברת בואינג להגיב עד ה-9 במאי, אך לא ברור אם החברה עשתה זאת. 

דובר חבר בואינג מסר בהצהרה כי הודעת המנהל היא חלק מ"תהליך רגולטורי סטנדרטי שעוזר להבטיח שהטיסה בטוחה ביותר. זו לא בעיה מיידית של בטיחות הטיסה, ישנן שיפורים במטוסים מסחריים כדי להבטיח הגנה מפני השפעות אלקטרומגנטיות. צי ה-777 פועל כבר כמעט 30 שנה, והטיס בבטחה יותר מ-3.9 מיליארד נוסעים".

בחודש שעבר דיווחנו כי מינהל התעופה הפדרלי בארצות הברית חוקר תלונות של מהנדס בואינג ותיק לפיהן חלקים במטוסי 787 דרימליינר של החברה מחוברים בצורה לא נכונה ועשויים להיחלש עם הזמן - מה שמעלה חשש שאחרי שנים של פעילות, המטוס עלול להתפרק באמצע הטיסה.

חלק מהתקלות האחרונות של בואינג: לפני מספר ימים מטוס בואינג 777-300ER של חברת סינגפור איירליינס, שעשה את דרכו מלונדון לסינגפור, נקלע למערבולת קשה ונאלץ לנחות נחיתת חירום בתאילנד, כשעליו 211 נוסעים ו-18 אנשי צוות. אדם אחד נהרג ומעל 70 נפצעו.

בחודש שעבר כיסוי של מנוע במטוס מדגם 737-800 של חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס נפל במהלך המראה מנמל התעופה בדנוור ליוסטון, ופגע בכנף המטוס. המטוס שב על עקבו ונחת בשלום בנמל התעופה שממנו המריא. רשות התעופה הפדרלית פתחה בחקירה.

בנוסף, דלת של מטוס בואינג מקס 9, שלא הייתה מחוברת היטב, נקרעה באמצע טיסת אלסקה איירליינס ב-5 בינואר. התקרית הכניסה את החברה למשבר גדול.

בנוסף, ב-4 במרץ, מטוס בואינג 737 שהמריא מיוסטון לפורט מאיירס בטקסס עם 167 נוסעים נאלץ לשוב על עקבותיו אחרי שאחד המנועים החל לבעור במהלך הטיסה. המטוס הצליח לנחות בשלום.

מקרה נוסף אירע ב-7 במרץ במטוס יונייטד מסוג בואינג 777 ועליו 123 נוסעים ו-14 אנשי צוות. בעת ההמראה מסן פרנסיסקו לאוסקה שביפן ניתק אחד מגלגלי המטוס וצנח אל הקרקע. הגלגל הכבד נחת על רכב ומעך אותו לגמרי, וגרם נזק כבד לרכב נוסף, בנס לא נפגעו בני אדם על הקרקע.

ב-8 במרץ החליק מטוס בואינג 737 מקס של בעת הנחיתה  בשדה התעופה ביוסטון טקסס. הנחיתה עברה בשלום, אולם בשלב הבלימה המטוס היה מהיר מדי ולא הצליח לעצור, מה שגרם להחלקה המסוכנת אל מחוץ למסלול. הנוסעים יצאו בשלום.

 
בואינג ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד