י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
קיבולת גדולה

חברת קיה יוצאת למלחמה בסיניות

ראש בראש מול יצרני הרכב הסינים: החשמלי של קיה נקרא 3 EV. הטווח הרשמי שקיה מציגה עבור הגרסה הבכירה שלו הוא 600 קילומטרים מכובדים

חברת קיה יוצאת למלחמה בסיניות
קיה EV3 - פנאי חשמלי עם טווח של עד 600 ק"מ והבטחה לתג מחיר תחרותי צילום: KIA

יצרנית הרכב הקוריאנית קיה מציגה רכב כביש שטח חשמלי חדש המיועד להילחם ראש בראש מול יצרני הרכב הסינים. החשמלי של קיה נקרא 3 EV ומבוסס על פלטפורמה מוכרת של קונצרן יונדאי שנקראת EGMP.

לפי הנתונים שקיה מפרסמת, אורכו של החשמלי החדש של קיה הוא 4.3 מטר, רוחבו הוא 1.85 מטר וגובהו הוא 1.56 מטר. בסיס הגלגלים תופס אורך של פחות מ-2.7 מטר .

לפי פרסומי קיה, 3 EV ישווק בעולם עם שני סוגי סוללה: הבסיסי שמצויד בסוללה בקיבולת 58.3 קילוואט/שעה והגרסה המעניינת והבכירה שמצוידת בסוללה בקיבולת נאה של 81.4 קילוואט/שעה. הטווח הרשמי שקיה מציגה עבור הגרסה הבכירה הוא 600 קילומטרים מכובדים, אם כי נזכיר שזהו הטווח הרשמי לפי הבדיקות שערכה היצרנית.

מבחינת ההנעה, יש לנו מנוע חשמלי קדמי שמפיק 204 כוחות סוס ו-28.8 קג"מ וזה הכול. זה מספיק כדי להביא את 3 EV למהירות מרבית של 170 קמ"ש  ומאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות. כמובן שבפנים יש שילוב של מסך שליטה נאה בגודל של מעל 12 אינץ' וגם מגוון מאוד גדול של מערכות בטיחות מקוריות , מבקרת שיוט אדפטיבית ועד בלימה עצמאית בנסיעה לאחור.

במצגת קיה מבטיחה, טכנולוגיה מובילה, מרחב פנים שימושי למשפחה וגם, אולי חשוב מכל, מחיר תחרותי בקבוצת הרכב שפונה לקהל נרחב יותר מאי פעם.

 

 

קיה רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד