כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"צריך לחוקק"

מצא את האשמים ביוקר המחיה: "הכשרות מייקרת מוצרים ב-5%"

מנכ"ל משרד הכלכלה התראיין על יוקר המחיה ונעץ את הבעיה בוועדי הכשרות. לדבריו: "יש כמה גופים בין-לאומיים שמקובלים על המגזר החרדי בארצות הברית ובאירופה. צריך לשבת על הנושא מול משרד הדתות והרבנות הראשית בישראל"

מצא את האשמים ביוקר המחיה: "הכשרות מייקרת מוצרים ב-5%"
תור בכניסה לצרכנייה בבי"ש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

מנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, התראיין לתוכנית 'צבע הכסף' בכאן רשת ב' וטען כי "הכשרות מייקרת מוצרים ב-5%", נוכח העובדה ש"מבנה המשק הישראלי הוא ייחודי, ריכוזי עם שליטה של מונופולים". הדרך היחידה, לדבריו, להוריד את המחירים היא "לפרק את המונופולים מכוחם".

מרחב הסביר בראיון כי "כדי למנוע תחרות, חברה שמייצרת קטשופ כשר מסכמת עם היצרן בחו"ל שהקו הכשר במפעל הוא בלעדי שלה. אם מגיע יבואן מקביל ורוצה לקנות את המוצר הכשר – הוא לא יכול".

לדבריו, "החרדים, שהם המקפידים ביותר, מקבלים, קונים ואוכלים כשרות לא רק של רבנות ישראל. יש כמה גופים בין-לאומיים שמקובלים על המגזר החרדי בארצות הברית ובאירופה. צריך לדון על הנושא מול משרד הדתות והרבנות הראשית בישראל. הלקוחות צריכים לדרוש כשרות של רבנות ישראל. חשוב ללקוחות שהרבנות בישראל תגיד שהכשרות שטובה לחרדים בברוקלין, טובה גם לחרדים פה בישראל".

מנכ"ל משרד הכלכלה, בראשו עומד השר ניר ברקת, הציע, "צריך לחוקק חוק שאם יבואן עשה הכשר של קו בחו"ל הוא לא יוכל מהמפעל למכור את אותה הכשרות ליבואן מקביל – אחרת הוא ייקנס ב-100 מיליון שקלים".

כשרות אמנון מרחב משרד הכלכלה חרדים יוקר המחיה כשרויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד