כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"Help, Help"

כשהוא מתחנן לעזרה: חרדי נעצר באלימות בירושלים | תיעוד

חרדי ממוצא אמריקאי נעצר אתמול בברוטאליות ברחוב יפו בירושלים. בתיעוד שהופץ הוא נשמע מתחנן לעזרה: "Help, Help" | שר הבריאות: "חצה את הגבול, חייבים לשים לזה סוף!"

כשהוא מתחנן לעזרה: חרדי נעצר באלימות בירושלים | תיעוד
המעצר האלים בירושלים צילום: מתוך התיעוד

שוטרים תועדו אתמול (שני) עוצרים בברוטאליות גבר חרדי ממוצא אמריקאי ברחוב יפו בירושלים, תוך שהם מפעילים נגדו כח רב. בתיעוד שפורסם נראה השוטר חונק את הגבר, שקורא לסיוע. "Help, Help" (עזרה עזרה), נשמע העצור בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות.

כשאחת הנשים תמהה לפשר האלימות, השיב לה השוטר בגסות: "סתמי את הפה". לפי עדי ראייה, הסיבה למעצר היא דרישה של מאבטחי הרכבת הקלה כלפי החרדי האמריקאי להזדהות, ככל הנראה בשל אי תשלום או תיקוף ברכבת הקלה.

המעצר בירושלים צילום: לפי סעיף 27א

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב לתיעוד ואמר: "הקלות שבה שוטרים נוהגים באלימות נגד אזרחים היא בלתי נסבלת וחצתה כבר את גבולות ה״סדר הציבורי״. חייבים לשים לזה סוף!".

האירוע מצטרף לשורת אירועי אלימות משטרתית מהתקופה האחרונה - בעיקר נגד חרדים. רק לפני כשבוע וחצי נחשף בבחדרי חרדים תיעוד שבו נראה קצין משטרה מטיח ילד כבן 12 על הקרקע במהלך הפגנת הפלג הקיצוני ב'פלג הירושלמי'.

כמה ימים קודם לכן פורסמו ברשתות תיעודים רבים ממירון, בהם נראו שוטרים נוהגים באלימות קשה נגד מתפללים שעלו להר מירון, חרף ההחלטה שלא לקיים את ההילולה בעקבות המצב הביטחוני בצפון. באחד התיעודים נראה שוטר דוחף בעוצמה קשיש חרדי, בתיעוד נוסף נראה שוטר מג"ב מצע ירי באוויר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כך נראה תיאור מעוות לחלוטין של המציאות. בניגוד לנטען החשוד נעצר בגין תקיפת שוטרים, שהובילה לפציעתם. אמש בשעות הערב, צוות שיטור עירוני סייע בזיהויו של אדם לבקשת פקחי הרכבת הקלה בירושלים. למקום הגיע אדם נוסף שבשלב מסוים ומבלי כל סיבה, תקף את השוטרים באלימות. 

דוברות המשטרה"בעט בשוטרים". התמונה שפרסמה דוברות המשטרהצילום: דוברות המשטרה

תקיפה זו הובילה לכך שהם נזקקו לטיפול רפואי בשל חבלות שגרם להם. בעקבות התקיפה האלימה, השוטרים בסיוע של המאבטחים השתמשו בכוח בניסיון להשתלט עליו ולעצור את החשוד התוקף שהתנגד למעצר. החשוד הועבר לחקירה במשטרה בחשד לתקיפת שוטרים, במטרה למצות עמו את הדין בגין מעשיו החמורים". כחלק מתגובת המשטרה, הועבר "תיעוד מרגעי התקיפה שבו בעט העצור בשוטרים". 

 

 

אלימות משטרתית מעצר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד