כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אשר נגד לפיד: "טוב במסיבות עיתונאים" • צפו

ח"כ יעקב אשר: "אם גפני וליצמן היו במשרדי הבריאות והאוצר – הם היו מביאים יחד הישגים אדירים במערכת הבריאות"

אשר. צלם:אהרן ברוך ליבוביץ
אשר. צלם:אהרן ברוך ליבוביץ

בדיון מיוחד במליאת הכנסת שעסק בקריסת מערכת הבריאות בישראל, תקף ח"כ יעקב אשר בנאומו את מפלגת 'יש עתיד' שכיהנו בקדנציה האחרונה כשרים במשרדי הבריאות והאוצר: "אנו עוסקים היום בקטסטרופה האיומה בה מצויים כיום בתי החולים כחלק מהמצוקה הקשה של מערכת הבריאות במדינה. קיים חסר אדיר במיטות בבתי החולים. הצפיפות בבתי החולים היא הגבוהה ביותר במדינות ה-OECD. חולים רבים ממתינים שעות ארוכות לקבל טיפול בחדרי המיון. מספר האחיות בבתי החולים הינו כמעט הנמוך ביותר במדינות הOECD ואנחנו מתחרים עם מקסיקו על המקום האחרון", אמר ח"כ אשר.

"מערכת הבריאות בקריסה. בתקופת זו גדל העומס בבתי החולים והגיע למימדים מטורפים. במקום להמשיך את המעשה המבורך של הוספת מיטות בבתי החולים התעסקתם בשטויות בועדת גרמן. הוועדה הזו גרמה לקיפאון בענף הבריאות. בדיוק כמו מע"מ 0 האומלל שהקפיא את שוק הדיור, הקפיאו דיוני וועדת גרמן את מערכת הבריאות. בזמן שישבתם ודיברתם, המתינו החולים שעות ארוכות למיטה בבתי החולים. חולים מחכים כ-10 שעות לטיפול בחדר המיון. מי שזקוק לניתוח קטרקט או החלפת ברך עשוי לחכות כשמונה חודשים לניתוח המיוחל".



"אם נסתכל על מבחן התוצאה", אמר ח"כ אשר בנאומו, "תפקוד משרד הבריאות בקדנציה האחרונה הינו כישלון מוחלט. לא היה שום דבר שנעשה בפועל. בזמן שבמשרד היה זמן לדיונים ארוכים הייתה מערכת הבריאות משותקת. ייבשתם את תקציבי קופות החולים, לא הוספתם מיטות לבתי החולים שקורסים תחת העומס. ולא רק שלא פעלתם שום דבר לטובת מערכת הבריאות אלא הרסתם והפסקתם גם את הדברים הטובים שעשו קודמכם".

"כמה פעמים נוצרת הזדמנות כזו ששר הבריאות מכהן בתפקידו כששר האוצר "במקרה" הוא יו"ר המפלגה שלו", אמר ח"כ אשר בנאומו, "זו הייתה יכולה להיות הזדמנות היסטורית להוביל מהלכים לטובת מערכת הבריאות יחד עם משרד האוצר. במקום זאת בזבזתם את הזמן בדיונים חסרי תוחלת כשעיני החולים רואות וכלות".

"מה עשיתם עם הכוח הרב שקיבלתם? הרי באתם לשנות. ומה שיניתם? הייתה רפורמה בנושא הסיעוד לקשישים שהתחיל ח"כ ליצמן. הדבר הראשון שעשיתם כשנכנסתם למשרד הבריאות היה לעצור את הרפורמה הזו שהייתה אמורה לעזור רבות לקשישים. פתאום בתקופת הבחירות אתם נזכרים בקשישים. עצרתם את החלטת הממשלה המבורכת על טיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 14 שהתקבלה כבר בממשלה הקודמת והייתה אמורה להיכנס לתוקף בתחילת 2013. הפסקתם לתקצב את התכנית המצוינת "אפשרי בריא" ברשויות המקומיות. ואתם עוד קוראים לתקציב הזה – 'חברתי'", אמר ח"כ אשר.

"כל זה במבחן התוצאה. כשמעמידים את הדברים מול ההבטחות שלכם, הדברים זועקים שבעתיים. הבטחתם להיטיב עם האזרח ולא עשיתם דבר בשבילו. בעזות מצח אתם ממשיכים גם במערכת הבחירות הנוכחית עם אחיזת העיניים הזו. בלי בושה אתם מסתובבים ועושים מסיבות עיתונאים בשערי בתי החולים וממשיכים להבטיח. אתם הולכים וגוזרים סרטים על מכשירי MRI חדשים בבתי החולים ולוקחים קרדיט על דברים שעשו קודמיכם".

"ומה אומרים ב'יש עתיד' על הטענות החמורות הללו? "עצרו אותנו באמצע". אתם אלו שעצרתם באמצע את ההתקדמויות שנעשו לטובת מערכת הבריאות. מזל שעצרו אתכם באמצע, הייתם יכולים להזיק עוד".

"יאיר לפיד תקף בעבר את הממשלה על כך שלא מינתה שר בריאות במשרה מלאה ומינתה רק סגן שר. עכשיו תדמיינו לעצמכם שבמקום לפיד וגרמן היו במשרדי הבריאות והאוצר גפני וליצמן – הם היו מביאים יחד הישגים אדירים במערכת הבריאות. לא במסיבות עיתונאים בשערי בתי החולים. לא וועדות עם מסקנות כשהיישום שלהם נדחה לזמן בלתי ידוע. ליצמן ישב במשרד הבריאות כששר האוצר איננו מהמפלגה שלו ומול אגף תקציבים שקשה היה לעבוד מולו ועם כל זה הוא הוביל רפורמות מפליגות בטיפולי השיניים לילדים, קידם את חוק הסיעוד, הוסיף כאלף מיטות לבתי החולים. היום אתם מתפארים במכשירי ה-MRI שהתווספו לבתי החולים שזה צעד שנעשה בכלל בזכותו".

"כולנו יודעים על פעילותו המרשימה של ח"כ ליצמן שהיה רק סגן שר במשרד הבריאות וללא שר אוצר ממפלגתו. ליצמן קיבל תשבחות על פועלו למען מערכת הבריאות מכל אנשי המקצוע במשרד הבריאות ובבתי החולים. אפילו יו"ר הועדה למלחמה בעוני אלי אלאלוף אמר למפלגתכם: "תהיו ליצמנים".

"לסיכום", אמר אשר, "אני רוצה להקריא לכם דברים מתוך מאמר ב"דה מרקר": "הפוליטיקה החדשה שהבטחתם התיימרה להציע דרך לקבל החלטות נקייה ומסודרת יותר. בינתיים היא מעוררת בעיקר געגוע לפוליטיקה הישנה שבה השר הממונה היה מחליט על יעדים ומבצע אותם בלי ועדות ובלי למרוח זמן". זו אותה מפלגה שמנסה לסמא שוב את תושבי מדינת ישראל בסיסמאות, במסיבות עיתונאים. במקום לעשות מסיבות עיתונאים מחוץ לבית החולים תעשו אותם בתוך בית החולים. תראו את הסבל שעוברים שם החולים".

"במסיבות עיתונאים אנחנו באמת אנחנו חלשים" אמר ח"כ אשר בנאומו "לעומת לפיד - ליצמן באמת פחות טוב במסיבות עיתונאים, אבל בביצוע, ההישגים של ליצמן למען מערכת הבריאות אדירים. כשתוקפים אתכם על ההתנהלות שלכם אתם תוקפים את החרדים. תלמדו מהחרדי הזה ליצמן איך עובדים, איך מנהלים משרד בריאות ואיך פועלים ברגישות לטובת כל הציבור".
אשר בריאות גפני כנסת מליאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד