י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

התירוץ להעלמת מס "הדפים של בית הכנסת"

בעל חנות הלבשה בבני ברק אמר למבקרי הרשות כי דף עם פירוט הכנסות לא רשומות שנמצא בחנותו "שייך לבית הכנסת"

צלם:יעקב נחומי
צלם:יעקב נחומי

עובדי יחידות ניהול ספרים מרחבי הארץ ערכו בשבוע שעבר מבצע ביקורת בגוש דן בעסקים מתחום המסחר, תעשייה ושירותים תוך התמקדות בעסקים בעלי מחזור עסקי של מעל 500,000 ש"ח. במסגרת המבצע שבדק את רמת הציות לחובת רישום הכנסות כדין, התקיימו 197 ביקורות, בין היתר, ברמת גן, בני ברק וגבעתיים. מהביקורת עולה כי 11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בחנות הלבשה בבני ברק נמצא תיעוד לתשלומים בסך 4,500 ₪ שלא נרשמו בספרים, בעל החנות טען כי הדפים עם רישומי ההכנסות "שייכים לבית הכנסת", לאחר מכן שינה את גרסתו ואמר "זה לא הדף שלי, מישהו השאיר את זה פה".

קוסמטיקאית מגבעתיים שלא רשמה הכנסות ממספר לקוחות, ענתה למבקרים בתשובה לשאלה מדוע לא עשתה כן כי "אני לא יודעת, בדרך כלל אני רושמת". באטליז ברמת גן מצאו מבקרי הרשות צ'קים שלא נרשמו בספרים, בעל החנות הסביר כי "בעלי הצ'קים אמרו שיביאו לי כסף מזומן ולכן לא רשמתי אותם". במשרד תיווך ברמת גן נמצאו צ'קים בסך 25,000 ₪ שלא נרשמו, לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו ההכנסות, ענה בעל המשרד כי "חלק מהצ'קים הם דחויים ולכן לא רשמתי אותם וחלק מהצ'קים אני לא יודע איפה הם".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
העלמת מס הון כסף שחור גבייה חנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד