י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
זו הסיבה

שיטת מצליח? לא הפעם: חברת השליחויות תשלם קנס של מאות אלפי שקלים

מחקירת הרשות עולה כי צרכנים שרכשו מוצרים מאתרים שונים בחו"ל, נדרשו לשלם לאחר הגעת המוצר לארץ תשלום נוסף לחברה עבור שירותים שונים כגון דמי טיפול, ללא שביקשו במפורש לקבל שירותים אלו וללא שהתבקשה לכך הסכמתם

שיטת מצליח? לא הפעם: חברת השליחויות תשלם קנס של מאות אלפי שקלים
אילוסטרציה צילום: pixabay

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 368,640 שקלים על חברת פדקס אקספרס ישראל בע"מ העוסקת בשירותי שילוח אווירי, בגין אספקת שירות לצרכן בתשלום שלא על פי בקשתו.

יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

החברה מספקת כאמור שירותי שילוח אווירי הכוללים איסוף משלוחים מחו"ל שהוזמנו על ידי צרכנים בארץ, שינועם לישראל והפצתם לכתובת המזמין.

צרכנים אשר רכשו מוצרים מאתרים שונים בחו"ל, נדרשו לשלם לאחר הגעת המוצר לארץ את דמי המיסים והאגרות הקבועים בחוק וכן תשלום נוסף לחברה עבור שירותים שונים כגון דמי טיפול, ניטול ואחסנה – ללא שביקשו במפורש לקבל שירותים אלא וללא שהתבקשה לכך הסכמתם.

הרשות קיבלה תלונות מצד צרכנים בגין עסקאות אלה, מהתלונות עולה כי החברה ביצעה את השירות ורק לאחר מכן יצרה קשר עם הצרכן וביקשה ממנו לשלם בעבורו. בכך פגעה החברה ביכולתו של הצרכן לקבל החלטה האם להתקשר עם החברה בעסקה, דבר העולה לכדי השפעה בלתי הוגנת על פי חוק הגנת הצרכן.

מהחקירה עוד עולה כי, חלק מהצרכנים שילמו סכומים של מאות שקלים בעבור השירותים של החברה.

הפרות שנמצאו: סעיף 3 לחוק הגנת הצרכן, מורה על איסור פגיעה ביכולתו של הצרכן לקבל החלטה באם להתקשר בעסקה עם העוסק, דבר המהווה השפעה בלתי הוגנת. סעיף 3(ב)(8) לחוק קובע כי אספקת נכס או שירות לצרכן בתשלום שלא על פי בקשתו המפורשת היא השפעה בלתי הוגנת.

מפדקס ישראל נמסר: "הופתענו מאוד לקבל בחודש יולי 2024 את הודעת הרשות להגנת הצרכן על כוונתה להטיל עיצום כספי על החברה, זאת שנתיים ויותר מאז פנייתה אלינו בנושא. הבסיס לטענות הרשות שגוי לחלוטין ואף סותר את דיני הגנת הצרכן הישראלי.

פדקס מקפידה הקפדה יתרה על קיום דרישות החוק ותקנות הגנת הצרכן, פועלת כמקובל בתחום פעילותה ובהתאם לפסיקות קודמות של בית המשפט המחוזי בנושא.

הפרסום מטעה בעצמו לחשוב שפעולותיה של פדקס אינן חוקיות בעוד שאנו נמצאים בשלב מקדמי בלבד בו טרם הוגשו טיעוני התשובה של פדקס לטענות הרשות. גם החלטת הרשות לאחר מכן אינה מהווה סוף פסוק ולפדקס תעמוד הזכות לפנות לערכות שיפוטיות לערעור על החלטת הרשות המנהלית.

אנו סבורים כי הפרסום של ההליך טרם קבלת מענה מפדקס אינו ראוי, ומציג בפני הקוראים מצג מטעה כאילו הדין כבר הוכרע בעוד שהאמת היא שלפדקס טענות הגנה כבדות משקל המבוססות על החוק והפסיקה.

פדקס תמשיך לשרת את קהל לקוחותיה באופן האמין, המהיר והשקוף ביותר, כפי שפועלת בעשרות השנים האחרונות לחיבור המשק הישראלי לרשת הגלובלית".

שיטת מצליח לקוחות קנס כספי רכישה באינטרנט הרשות להגנת הצרכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}