י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

היישוב המחודש: עוברים לדיור בפריפריה

כנס היסוד לפורום 'הישוב המחודש' התקיים בתחילת השבוע במלון לאונרדו פלאז'ה בירושלים במטרה להנגיש את הפריפריה

היישוב המחודש: עוברים לדיור בפריפריה





כינוס ראשון מסוגו בציבור החרדי שמטרתו הקמת פורום קבלנים ויזמי פריפריה, שיובילו יחד למציאת פתרון מגורים מיידי לזוגות צעירים ומשפחות חרדיות ביוזמת "גשרים"

לפריפריה החרדית כידוע יתרונות רבים، הן ברמת החיים, מפרטי הדירות, והמחירים האטרקטיביים, כל פרויקט נחטף, אך מאידך התחושה ברחוב החרדי היא שהציבור עדיין לא מודע לחוסר בהיצע, ומנסה בכל כוחו למצוא דיור במרכז הארץ ובמקומות מפותחים, הגורם להמשך עליית המחירים בערים המרכזיות ומרחיק כל זוג צעיר מהגשמת חלומו לרכישת דירה.

בטווח הארוך נדרשת התערבות ממשלתית של תכנון עיר חדשה או שכונות מיוחדות לציבור החרדי. אבל בטווח המיידי הפתרון בהחלט נמצא בפריפריה.

במהלך כמעט כשלוש שעות התנהל דיון ערני, מעניין ומרתק על המחסום הפסיכולוגי הקיים במגזר ובקרב הזוגות הצעירים בכל הנוגע למגורים בפריפריה، האם ניתן לשנות את דעת הקהל ולפרוץ את המחסומים בכדי לחבר את הציבור לפריפריה כמקום נבחר ואטרקטיבי למגורים

הנוכחים מסביב לשולחן העלו רעיונות לקידום היוזמה ואף הביאו נתונים מהשטח. לדברי מתווכים שהשתתפו בכינוס, יש כיום קרוב לעשרת אלפים חרדים שהינם בעלי דירות בפריפריה, אם כהשקעה או כדירה יחידה. המטרה כעת היא להביא את המגזר החרדי לגור בפריפריה מתוך בחירה באיכות חיים גבוהה.

כמו כן הוצע ע"י חלק מחברי הפורום, הקמת קרן פילנתרופית שתעודד מעבר של זוגות צעירים לפריפריה בהענקת מלגות חודשיות על חשבון המשכנתא, תתקצב הקמת כוללים ופתרונות תעסוקה שיקלו על הזוגות במעבר לפריפריה.

מטרת הכינוס תחת הכותרת, "רמה בפריפריה", הועלה לראשונה לפני כחודש במהלך פאנל שנערך ביריד הדירות בירושלים בנייני האומה, שם הציע ר' יוסף מולכו, מנכ"ל "לב חריש", את הרעיון לקדם את נושא הפריפריה בציבור החרדי, וכאמור ב"גשרים" הרימו את הכפפה ומקדמים את הנושא.

'גשרים' הודיעה כי בקרוב תכריז על תכנית קידום מסודרת ופרטנית לכל עיר ועיר, שתוגש לקבלנים וחברי הפורום, תכלול מיתוג מחדש ובניית התדמית הראויה לפריפריה החרדית. במסגרת הפורום תתבצענה פעולות שטח בתחומי התעסוקה, הרפואה, התחבורה, ותשתיות קהילה בפריפריה החרדית. לפי גורמים בתחום הנדל"ן החרדי הפורום עשוי לקדם ולסייע רבות לקידום המגורים.

בין הנוכחים בכנס היסוד לפורום השתתפו יקי רייסנר (רייסדור), אברהם להב (אל,אר,דור), יוסף מולכו, מנכ"ל לב חריש ויוזם הפורום, שמוליק שטיין עוזר ראש העיר נצרת עילית לשעבר, שמחה גריידינגר (אפי נתיב פיתוח), עורך הדין דודו ג'והן (נציג משרד עו"ד י' וינרוט), עו"ד אלקנה הולצר, זאביק יעקובוביץ' (אריאל יזמות) דוד קירשנבוים, איציק בן זימן ואלי ברנד (BSD יזמות נדל"ן), נתן רוזנבלט, יו"ר גור בארץ, יגאל ברזמן (יגאל נכסים), יהודה קוטקס (סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברת 'רם ישראל'), עו"ד אהרון פרובר, אלי רבינוביץ' (נציג המגזר החרדי בבנק הפועלים) ורבים נוספים.









נדלן פורום בניה גשרים פריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד