י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

היום שאחרי: השעון החדש של אפל יעמוד במבחן הזמן?

חשיפת השעון החדש של אפל אמש לא חידשה הרבה והשאירה הרבה שאלות פתוחות • האם השעון יצליח למרות המחיר הגבוה, השיווק המאוחר והמגבלות הטכנולוגיות?

  • כ' אדר התשע"ה
היום שאחרי: השעון החדש של אפל יעמוד במבחן הזמן?
יחצ


אפל כבר הכריזה על השעון שלה בעבר, אז מה למדנו אמש (ב') כאשר המנכ"ל טים קוק הציג את השעון, שלא ידענו כבר בספטמבר? אז ככה:

הסוללה
טים קוק אומר שהסוללה של השעון תחזיק מעמד 18 שעות, מה שאמור להספיק לרוב המשתמשים לעבור את היום (ואת זה אומר מי שאומר שהוא מתעורר ב-4:30 כל בוקר).

בציפייה לשאלות רבות על חיי הסוללה, אפל העניקה לנושא הזה דף מידע ייחודי, שמציין שהאומדן של 18 שעות שימוש כולל "90 בדיקות של השעון, 90 הודעות, 45 דקות של שימוש ביישומים ו-30 דקות ספורט עם פלייבק של מוזיקה באמצעות בלו-טות". הסוללה תספיק גם לשלוש שעות של דיבור ותיטען במלואה במשך 2.5 שעות. העברה למצב של "שמירת אנרגיה" מאפשרת 72 שעות של עבודת השעון עצמו. הביטוי "התוצאות בפועל יכולות להיות שונות" מופיע שמונה פעמים בדף המידע הזה.

כל הנתונים הללו נוגעים לדגם הקטן של 38 מילימטר. הדגם הגדול יותר יחזיק מעמד קצת יותר זמן מפני שיש לו סוללה גדולה יותר (וגם צג גדול יותר). ועוד נתון: מטען MagSafe נוסף יעלה 29 דולר, מה שמביא אותנו לתמחור.

התמחור
כן, ידענו ששעון הספורט הבסיסי מאלומיניום יתחיל ב-350 דולר. מספטמבר שיערו רבים שגרסת הזהב ואבן הספיר תעלה כ-10,000 דולר, אבל מסתבר שזה רק המחיר ההתחלתי של מהדורת השעון: מעטים צפו שהמודל היוקרתי ביותר עם שרשרת הזהב ה"מודרנית" יעלה סכום עגול של 17,000 דולר. "מהדורת השעון" (The Watch Edition) מגיעה עם אחריות של שנתיים שכוללת תמיכה בחינם, כלומר יותר מתקופת האחריות הסטנדרטית של שנה אחת ו-90 יום. בתווך, גרסת הפלדה האמצעית שתיקרא בפשטות "שעון אפל", תעלה 549 עד 1,099 דולר, תלוי אם תרצו רצועת גומי או שרשרת פלדה כהה.

כל גרסה של השעון באה בשני גדלים, 38 ו-42 מ"מ. בדגם הספורטיבי, הפרש המחיר הוא 20 דולר בלבד, ובדגם הפלדה ההפרש הוא 50 דולר. לעומת זאת, ההפרש בין שני הגדלים במהדורת הזהב הוא 2,000 דולר.

זמינות
בספטמבר האחרון אמר קוק ששעון אפל יצא למכירה "בתחילת 2015", ויהיה "שווה את ההמתנה". ואכן המתנו. בשיחת הוועידה על הדוחות הכספיים בינואר אמר קוק שההשקה תהיה באפריל. אתמול אישרה אפל שההזמנות מראש ייפתחו ב-10 באפריל, אבל השעון יגיע לדוכנים רק כעבור שבועיים, ב-24 באפריל. הוא יהיה זמין תחילה בתשע מדינות: אוסטרליה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הונג קונג, יפן, בריטניה וארה"ב.

הרעשים שאנחנו שומעים משרשרת האספקה של אפל מאותתים שהייצור של המכשיר הקטן והמתוחכם הזה היה מאתגר יותר מכפי שהחברה העריכה, ולכן אפשר לצפות לכך שההיצע יהיה נמוך כשהשעון יגיע סוף סוף.

יש, כמובן, שוק אדיר אחד שלא יכול לקבל את שעון אפל: יותר מ-75% מבעלי הטלפונים החכמים שעובדים על מערכת אנדרואיד. שעון אפל מחייב טלפון פעיל של אפל, וזוהי ההדגמה הברורה ביותר של עוצמת ה"אקו-סיסטם" של אפל ש"נועל" את הלקוחות שלה.

יישומים
גם מפתחי אפל הם חלק חשוב מהמשפחה. אחרי שאפל העמידה לרשות הציבור את פלטפורמת הפיתוח שלה, WatchKit, בסוף 2014, עשרות מפתחי יישומים הכינו ומכינים הארכה של יישומי אייפון לשעוני אפל.

אתם יכולים לגולל את אינסטגרם שלכם בעזרת "הכתר הדיגיטלי" של השעון, להזמין מונית דרך Uber ולראות אותה מתקרבת על גבי מפה קטנטונת, לשגר סטיקרים חמודים קטנים ב-WeChat, לעקוב אחרי משחקים ב-ESPN, לקבל עדכוני חדשות מ-CNN או גרדיאן או לעקוב אחרי הפעילות הגופנית שלכם בנייק פלוס, סטראבה, ראנקיפר או ראנסטטיק.

אבל יש גם יישומי שעון שנשמעים יותר עתידניים, כמו פתיחת דלת החדר שלכם במלון, פתיחת דלת המוסך שלכם באמצעות Alarm.com (וצפייה בפתיחה בווידאו בזמן אמת), כרטיסי עלייה למטוסי איזיג'ט או אמריקן איירליינס, מעקב אחרי הכסף שלכם דרך מינט או פידליטי או שינוי הטמפרטורה בדוד החימום ה"חכם" שלכם מתוצרת האניוול. אגב, אין שום אזכור של נסט או כל שירות אחר של גוגל.

האם כל אלה יעזו למכור את שעון אפל? קוק עצמו אמר במצגת אמש שהאייפון שלנו "מעולם לא רחוק יותר ממרחק של זרוע" מאיתנו. את התשובות נקבל באפריל.

רשתות השיווק
קנייה של שעון אפל הולכת להיות חוויה שונה בהשוואה למוצרים הקודמים של אפל. קודם כל, לא תוכלו להיכנס לחנות אפל ולקנות שעון מהמדף. ההודעה לעיתונות אמש אומרת שאפשר להזמין את השעון באינטרנט או באמצעות "פגישת ענידת ניסיון" אחרי 10 באפריל, ואחר כך "באמצעות הזמנה" בחנויות אפל אחרי 24 באפריל. ליתר ביטחון, השעונים יוצגו גם בארונות זכוכית, לטובת הקונים המזדמנים.

השעונים יימכרו גם באמצעות קבוצה יוקרתית של קמעונאים מובחרים, כמו גאלרי לפאייט וקולט בפאריז, סלפרידג'ס ודובר סטריט מרקט בלונדון ומקספילד בלוס אנג'לס.

בינתיים תוכלו לקבל מושג על איזה דגם נראה הכי טוב על פרק היד שלכם באמצעות היישוםApple Store של אייפון, שמציג את דגמי 38 ו-42 מ"מ בגודל הטבעי שלהם.

אנג'לה ארנדס, מנהלת היחידה הקמעונית של אפל, וסר ג'ונתן אייב, המעצב הראשי של החברה, עובדים בינתיים על שדרוג כל חווית הקנייה בחנויות אפל, אבל נראה שהשינוי ייחשף רק בהשקה הגדולה הבאה של החברה.

המוצרים החדשים של אפל: מק-בוק קל במיוחד ושיתוף תוכן עם HBO
האירוע החי האחרון של אפל יצא אתמול לדרך ברוב המולה בסן פרנסיסקו. בנוסף לחשיפה הרשמית של שעון אפל, הציגו המנכ"ל טים קוק וידידיו מק-בוק חדש, שגודלו 12 אינץ' ומחירו 1,299 דולר - הוא שוקל פחות מ-900 גרם ועכשיו ניתן להשיגו גם בצבע זהב. כמו כן, הוצגו יוזמה חדשה בתחום המחקר הרפואי (שבמסגרתה ייעשה שימוש בשעון אפל לאיסוף נתונים), ושותפות של Apple TV עם השירות העצמאי החדש של HBO new's (החובבים צופים באירוע בשידור חי ואף זוכים להצצה בקטעים מסדרת "משחקי הכס" החדשה). מוקד האירוע היה המהדורה המיוחדת של שעון אפל שמחירו 10,000 דולר ומעלה.

אי אפשר לדעת אם הצרכנים יעוטו על השעון כפי שעטו על האייפון, אבל השוק הגיב בפרץ חיבה קצרצר לשעון. במהלך האירוע, שנפתח בשעה 1 אחה"צ על פי שעון החוף המזרחי, קפצה מניית אפל ביותר מ-2%, אך לאחר סיומו היא צללה ובסוף יום המסחר אתמול - נסגרה בירידה.
טים קוק שעון אפל מבחן הזמן מגבלות טכנולוגיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד