י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סכנה לציבור: צו סגירה לאטליז יהושע במחנה יהודה

בין הממצאים: פיזור רעל עכברים על המזון, נוכחות ערה של תיקנים ועכברים והימצאות שיירי בשר בתהליך ריקבון מתקדם

צילום אילוסטרציה; פלאש 90
צילום אילוסטרציה; פלאש 90


עיריית ירושלים סגרה ביום חמישי האחרון את אטליז יהושע הממוקם ברחוב מחנה יהודה 15, בעקבות ממצאי ביקורת חמורים ביותר שנתגלו על-ידי השירות הווטרינרי העירוני.

סגירת האטליז נעשתה באמצעות בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים שקיבל את עמדת העירייה כי הממצאים החמורים שנתגלו בו מהווים סכנה חדה, מיידית וברורה לשלום ובריאות הציבור.

ממצאי הביקורת שאותרו בבית העסק כללו לכלוך רב במקום המעיד כי האטליז לא נוקה מזה זמן רב, כולל תעלות ניקוז שנמצאו מלוכלכות, מטונפות, עמוסות פסולת מזון בתהליך ריקבון ובדלי סיגריות, פיזור רעל עכברים על המזון, נוכחות ערה של תיקנים ועכברים באטליז, הימצאות שיירי בשר בתהליך ריקבון מתקדם, מכירת מוצרים פגי תוקף המוצגים לממכר ללקוחות, טחינת בשר במטחנה שהוצבה בצמוד לקן תיקנים, הפעלת המקום ללא רישיון עסק, ליקויי תשתית חמורים, ועוד.

בעיריית ירושלים מדגישים כי ההחלטה על סגירת העסק נבעה מהסכנה המידית והברורה לשלום ובריאות הציבור ובנוסף לאור זלזולו המוחלט של בעל העסק בבריאות הציבור הרוכש ממוצריו.

כאמור, צו הסגירה ניתן לבעל העסק ביום חמישי האחרון, וניתנו לו מספר שעות לצורך פינוי, ניקוי והתארגנות עצמית לסגירה.

השירות הווטרינרי בעיריית ירושלים ימשיך לעקוב אחר העסק, על-מנת לוודא המשך ביצוע אכיפת צו הסגירה.

בעירייה מציינים כי השירות הווטרינרי ימשיך בביקורות יזומות ובפעולות לפיקוח על מוצרי המזון בעיר, במטרה לוודא כי בעלי העסקים שומרים על הוראות משרדי הבריאות והחקלאות והמזון הנמכר בירושלים יעמוד בתנאי התברואתיים הנדרשים ולא יסכן את שלום ובריאות הציבור.

משרד הבריאות שב ומזהיר את ציבור הצרכנים כי יש להקפיד לרכוש מוצרי בשר בעלי חותמת תקן בלבד, וחשוב לאחסנם בתנאי קירור רציפים וללא הפשרה והקפאה מחודשת היות ופעולות כגון אלו עלולות להוביל למחלות באוכלוסייה.
בריאות אטליז אוכל בשר עכברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד