נתניהו: "אנחנו חולשים על דרום לבנון - ולא הולכים לסגת"
ראש הממשלה חשף בטקס סיום קורס הקצינים את הלחצים מצד ארה"ב: "נאלצתי להגיד לידידנו - נילחם בציפורניים" | שר הביטחון כ"ץ איים על איראן: "אם תתקוף - נשיב בכל העוצמה" | הרמטכ"ל זמיר קרא לשילוב כלל המגזרים: "אנחנו זקוקים לכל לוחם"
צמרת המדינה ומערכת הביטחון התייצבה הערב (חמישי) בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבה"ד 1, ושיגרה מסרים תקיפים במיוחד כלפי איראן, חיזבאללה וחמאס, זאת על רקע ההסכם המתגבש בין ארצות הברית לטהרן והמתיחות הביטחונית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקבל במקום בקריאות מעורבות של תשואות "היידה ביבי" לצד קריאות "לך הביתה", הבהיר כי נסיגה מאזור הביטחון בלבנון אינה על הפרק.
בנאומו הצהיר נתניהו: "אנחנו חולשים על דרום לבנון מפסגת הבופור ונישאר ככל שנידרש באזור הביטחון בדרום לבנון - אנחנו לא הולכים לסגת ממנו". הוא הוסיף והתחייב: "כל עוד אני ראש ממשלת ישראל לא יהיה לאיראן נשק גרעיני, לא נאפשר לאיראן לפתח פצצות גרעין", וציין כי "רק עיוור יגיד 'אין הישגים' - יש הישג כביר, המבצעים עם כלביא ושאגת הארי".
במהלך דבריו חשף ראש הממשלה את מסכת הלחצים שהופעלו על ישראל, וסיפר: "היו לחצים מחו"ל לסיים את המלחמה שכללו הפסקת אספקת תחמושת בזמן המלחמה. נאלצתי להגיד לידידנו האמריקנים - אם נצטרך נילחם בציפורניים. היו גם לחצים מבפנים לא להיכנס לרפיח, לא לתפוס את ציר פילדלפי, לא להמשיך הלאה ללבנון, סוריה ואיראן".
נתניהו עקץ את איזנקוט והזכיר בדבריו את הכלל "הקם להורגך השכם להורגו", והוסיף: "לא כולם מכירים בכלל הזה אבל אני חושב שרוב העם מכיר בו. זה מבטיח את העתיד שלנו ואת זה שבסופו של דבר גם נשיג שלום עם חלק מאויבינו". הוא פנה ישירות לקצינים החדשים והבטיח: "יש לכם חופש פעולה מלא. אנחנו, עם הרמטכ"ל וכל צוות הפיקוד - סומכים עליכם. נותנים לכם את כל הגיבוי הדרוש".
שר הביטחון ישראל כ"ץ בוועידת מקור ראשוןצילום: Chaim Goldberg/Flash90שר הביטחון ישראל כ"ץ, שנשא דברים באותו המעמד, הציג קו ניצי חסר והצהיר: "צה"ל יישאר באזורי הביטחון בלבנון, בסוריה ובעזה ללא הגבלת זמן, כדי להגן משם על תושבינו ויישובינו מול גורמים ג'יהאדיסטים. לא נתפשר על האינטרס הביטחוני העליון של ישראל, ההגנה על חיילינו והשמירה על אזרחינו, ולא ניסוג מאזורי הביטחון".
בהמשך דבריו שלח כ"ץ איום ישיר וחריף לטהרן: "אם איראן תתקוף את ישראל בשל פעולותינו בלבנון, או מכל סיבה אחרת, נתקוף אותה בכל העוצמה - באופן אשר ימחיש לה היטב את פערי הכוחות בינינו".
שר הביטחון הדגיש את החשיבות שהוא רואה בשמירה על חיי האדם בשטח ואמר: "חיי לוחמינו הם ערך עליון – ביטחונם של המפקדים והלוחמים קודם לכל שיקול אחר. ההנחיות שלנו ברורות וחד משמעיות, שום אילוץ מבצעי, מדיני או אחר לא יצדיק סיכון מיותר של חיילי צה"ל. למפקדים וללוחמים שלנו יש את כל הגיבוי הנדרש כדי להשלים את משימתם".
אייל זמירצילום: דובר צה"להרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, התייחס בדבריו באופן ישיר לאתגרי כוח האדם ולסוגיית הגיוס הבוערת, ואמר: "אנחנו זקוקים לכל לוחם ולכל לוחמת, לכל מפקד ולכל מפקדת. אין לעם הזה צבא אחר, ואין לצבא הזה עם אחר. צה"ל הוא צבא העם, זהו צבאה של המדינה היהודית, המבטיח את קיומה ואת נצחיותה".
זמיר פירט על האתגר שצה"ל מתמודד עימו "למצוא איזון בין התחשבות במגוון האוכלוסיות ובין שמירה על מסגרת משותפת ואחידה, המאפשרת לו למלא את משימותיו באפקטיביות", וקרא לפעול יחד להגברת האחדות בשורות הצבא: "אנו נחזק את הלכידות מתוך המאחד ולא המפריד – גם זה חלק מכושרו של צה"ל להוביל לניצחון".
בסיום דבריו הזכיר הרמטכ"ל את דור המפקדים החדש ואמר: "דור הפיקוד שניצב כאן היום נקרא אל הקרב מתוך תופת 7 באוקטובר. מהיום הנורא ההוא קם דור של לוחמים ולוחמות... איבדנו בשדות הקרב לוחמים שחירפו נפשם למען העם והארץ, ולא שבו. אנו נישא את מורשתם במעשים. נהיה ראויים להם".


הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות