× הורדה
בחדרי חרדים
האפליקציה
י"ג תמוז התשפ"ו
28.06.2026
האלימות במחאות החרדים

בן גביר חתם: ייאסר שימוש בבואש ובגז לפיזור הפגנות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חתם על תקנות חדשות האוסרות שימוש בבואש ובגז מדמיע לצורך פיזור הפגנות. לדבריו, המהלך נועד להבטיח אכיפה שוויונית והוגנת, לאחר שלטענתו במשך שנים הופעלו אמצעים אלו באופן שפגע בעיקר בחרדים וביוצאי אתיופיה

בן גביר חתם: ייאסר שימוש בבואש ובגז לפיזור הפגנות
מכת"זית משטרה בפעולה. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חתם היום (ראשון) על התקנות האוסרות על שימוש באמצעי “בואש” ובגז מדמיע לצורך פיזור הפגנות.

על פי הודעת השר, מדובר במהלך שנועד לשנות את מדיניות האכיפה בהפגנות ולהבטיח יחס שוויוני והוגן לכלל האזרחים, תוך צמצום השימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

באדיבות המצלםהשר בן גביר חותם על הצוצילום: באדיבות המצלם

בלשכת השר ציינו כי ההחלטה התקבלה, בין היתר, בעקבות טענות שנשמעו לאורך השנים שלפיהן אמצעים אלו הופעלו באופן שפגע בעיקר באוכלוסיות מוחלשות, ובהן הציבור החרדי, יוצאי אתיופיה וציבורים נוספים.

לדברי השר, התקנות החדשות מבטאות שינוי במדיניות האכיפה ומטרתן למנוע שימוש באמצעים אלו במסגרת פיזור הפגנות בעתיד.

המהלך מגיע בתקופה שבה אופן הטיפול המשטרתי בהפגנות, ובפרט בהפגנות במגזר החרדי, עמד במוקד הדיון הציבורי בעקבות שורת אירועים שעוררו ביקורת חריפה.

בואש איתמר בן גביר הפגנות
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}