כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"החרדים חושבים שהם המציאו את הגלגל, לא שמעו על ערבויות"

עורך דינו של יעקב דומב, טוען שעזב את הארץ לאחר פשיטת הרגל הגדולה, ומסביר ל'בחדרי חרדים': "אנשים שמטה לחמם נשבר עשויים להיות אנשים מסוכנים. בציינג'ים שלנו לצערינו אין ערבויות, סומכים על המתפללים בבית הכנסת"

צלם:לואיס פישר, פלאש 90
צלם:לואיס פישר, פלאש 90


יממה לאחר 'פשיטת הרגל' הגדולה של בעליה החרדים חברה לנכיון צ'קים מבני ברק, יעקב דומב, שוחח עורך דינו אלקנה בישיץ עם 'בחדרי חרדים'.

"הוא עזב את הארץ, על פי השמועה מדובר בעשרות מיליונים", אומר בישיץ, ומסביר: "אנשים שמטה לחמם נשבר עשויים להיות אנשים מסוכנים. בימים האחרונים הוא נמצא בלחצים גדולים שבן אנוש לא יכול להתמודד איתם. לחצים אלו, רק ילכו ויגדלו".

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי דומב ככל הנראה לא עזב את ישראל, והוא מסתתר במקום כלשהו עד יעבור זעם.

"אנשים חושבים אולי שכסף גדל על העצים, מלווים מאחד לשני. לאיפה הלכו כל המיליונים? נהנו מזה המון אנשים, כל מי שנמצא במעגל. מי שנעקץ לכאורה, הם אנשים שעוסקים בהלוואות חוץ בנקאיות, שרוצים לקבל ריבית גבוהה יותר, ואותם אלה משום מה לא חשבו על מושג שנקרא ערבויות".

"בבני ברק ובמגזר החרדי בפרט, אנשים חושבים שהם המציאו את הגלגל, הלוואות והשקעות בריבית גבוהה. הבנקים הגדולים בארץ ובעולם, לוקחים כולם ערבויות כמו שצריך, אבל בציינג'ים שלנו לצערינו אין ערבויות, סומכים על המתפללים בבית הכנסת, על המשפחה, ובטוחים שלא יגנוב רק בגלל הציווי בתורה "לא תגנוב". מה שקורה שהוא צובר חוב שהלך וגדל, עד שלא היה יותר להתמודד איתו".

בישיץ ממשיך ומאשים את תרבות ההשקעות במגזר החרדי: "לכל שבת יש מוצאי שבת, אלה שלא עשו צבא לא למדו את הכלל הזה. במגזר החרדי לא שומעים הרבה את המושג פשיטת רגל. כל מי שהפסיד את כספו הוא מיד מוגדר כ"עוקץ וגנב". זה כסף שהרבה אנשים נהנו ממנו, והוא נגמר".

במקביל, שלח דומב הודעות לאנשים שאיתם עבד, בהן כתב כי הוא מצטער על כל מה שקרה "גרמתי לרבים מכם צער גדול מאוד שאני לא יכול לתאר". הוא כותב עוד כי "למרות מחשבתי לעמוד ולהילחם על הדברים, קיבלתי בעצת חברים טובים ויקרים, לעזוב את המדינה ולעבור לגור בארץ אחרת. אני מצטער על כל נזק שגרמתי לכל אחד מכם ומקווה שתמצאו את המקום לסלוח לי".

עוקץ דומב פשיטת רגל כספים ערבויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד