י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סיאט ומתיחת הפנים. האם נמצא הסטיישן המושלם?

מתיחת הפנים של סיאט היא לא סוד. האיביזה, הליאון, האלהמברה וכעת גם הלאון ST • בכמה היא גדולה יותר מדגם ההאצ'בק, מה הקונץ הקטן שמשדרג אותה, כמה דלק היא שותה וגם: למה היא לא מרתיעה את הציבור החרדי?

סיאט ומתיחת הפנים. האם נמצא הסטיישן המושלם?


הבשורה שמביאה עמה משפחת המכוניות הספרדית – סיאט, לא פסחה גם על סיגמנט הרכבים הפופולארי והצומח בישראל, הסטיישן.

אז יש את הסטיישנים שמציעים חברות הליסינג, שמהווים את מה שמכונה "עדר הליסינג" ויש באותה קטגוריה ובתוספת מחיר מועטה רכבים טובים בהרבה. השמועות אומרות כי לא סתם מתעקשת סיאט למכור את דגמי הליאון שלה רק בשוק הפרטי. היא לא רוצה להפחית את ערכם בעיני הלקוחות.

קבלו את סיאט לאון ST.

למרות שמדובר בדגם ארוך שמטבעו אמור להראות שונה, הצליחו בסיאט לשמור על פנים קשוחות וגוף מרשים בדיוק כמו דגם ההאצ'בק (הסטנדרטי למעשה) של הליאון.

הפנסים ופני הרכב מרשימים מאוד ומזכירים את דגמי סקודה ופולקסווגן – האחים לדגל. החישוקים, הקימורים והחלונות הכהים מאחור מוסיפים גם הם ולעניות דעתי מדובר בסטיישן המרשים ביותר שנראה על כבישי ארצנו (בדגמי הסטנדרט לפחות, מבלי להתייחס לדגמי פאר). הגג הנפתח מוסיף גם הוא לתחושת היוקרה. האורך שלו עומד על 4.53 מטר (27 ס"מ יותר מגרסת ההאצ'בק) אך בפועל הוא נראה ארוך הרבה יותר ובשל כך גם יותר מרשים. לי הוא הזכיר את ההוד של דגמי הסטיישן באמריקניות הישנות, עיין ערך שברולט וביואיק הזכורות לטוב. מי מכם שמחפש את הפידבקים מהחבר'ה, ימצא בו את שאהבה נפשו. נסיעה ב'רבי עקיבא' בואכה רח' עזרא בבני ברק משכה מבטים רבים.

אפרופו מה יגידו, הסיאט הוא מוצר ספרדי והוא גם מיוצר בספרד. למרות שכיום מדובר ברכב עם רכיבים גרמניים בשל רכישת רוב מניות החברה בידי חברת יצרני הרכב פולקסווגן הגרמנית בראשית שנות ה-90, הרי שבציבור אין לו תדמית גרמנית ובציבור החרדי, שרבים מבניו מתנזרים מקניית מוצרים גרמניים, מדובר בנקודה חשובה.

פנים הרכב מרווח מאוד ונוח, והדשבורד מרגיש איכותי. מורגש שמדובר ברכב שגדל בבית טוב. הגג הנפתח, שבשונה מרכבים אחרים משתרע כאן על קוטר עצום מקנה אווירה של סלון ביתי ומוסיף גם הוא לתחושה הטובה. יחד עם זאת התחושה שמתקבלת קודרת מעט בשל חוסר בגיוון צבע ריפוד הכיסאות, שאם היה קיים, היה ביכולתו להעשיר עוד יותר את מראהו של ה-ST. הליאון מצויד כמובן במערכת מולטימדיה, במערכת שליטה ובקרה, במערכת בלוטות' לטלפון ולרדיו מההגה ושקעי USB ו AUX-כמו גם במערכת מיזוג אוויר מפוצלת. בדגמים אחרים אולי היה כדאי להתעכב על התוספות ולהחמיא להן יותר, האלו אבל ברכב שעולה 129,000 ₪ נראה שכבר מדובר במוצרי בסיס. יחד עם זאת התוספת-הקונץ' המרשים שנמצא ברכבי סיאט ושלא קיים כמעט באף אחת מן החברות, הוא אפשרות הצגת תוכנת הניווט 'וויז' במסך המולטימדיה. מדובר ברעיון קטן אך מבריק שלא רק עוזר המון לאיכות הנסיעה, אלא גם עוזר לכם לשמור על סוללות הפלאפון. כמה פשוט ככה גאון. שאפו.

מכירים את זה ששלדת הרכב מסתירה את המנוע האימתני שלו? אז זהו, שבליאון המצב הפוך. למרות המראה האימתני משהו, הרי שנתוני המנוע לא ממש מפוצצים. מנוע ה-1.2 ליטר עם 105 כוח סוס הם משהו שהייתי מצפה לרכבים של מתחרות חלשות ולא לחברה טובה כסיאט. כאן הייתי מצפה למנוע עוצמתי יותר. יחד עם זאת, עם יד על הלב, טכנולוגיית ה TSI- עליה מבוסס המנוע המשודך לתיבת DSG עם 7 ההילוכים עושה היטב את העבודה ומחפה על הנפח הקטן.

בתחילת הנסיעה מורגשים רעידות אבל לאחר מכן הנסיעה הופכת לשקטה, חלקה ונעימה. מי שמכיר מקרוב את ה-TSI יודע במה מדובר ובהחלט שמדובר בתענוג.

הבגאז' שלו קצת יותר גדול מהסטנדרט בסטיישנים העממיים ועומד על 587 ליטר, אך הוא בנוי בצורה טובה יותר מהן - מתחרות הליסינג. רוחב הרכב, אם תהיתם, עומד על 181.6 ס"מ.

ויש גם את עניין הדלק. רשמית, הליאון ST שותה ליטר דלק לאחר 20 ק"מ בנסיעה משולבת. בפועל לפי מה שיצא לי, שתה ה- ST 17.9 בנסיעה כזו. הנתונים של כל החברות בנסיעה בפועל שונות מאשר בתנאי נסיעתם במעבדה כך שאין כאן שקר, אבל ללא קשר לכך מדובר ברכב חסכוני שגם משפחתיות או אף דגמי סופר-מיני ומיני שותים יותר ממנו.





סיאט ליאון מבחן רכבים חרדים הגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד