כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

קונים פרחים לחג? היזהרו מזיופי כשרות

בועד השמיטה של 'כשרות למהדרין' מתריעים: על הציבור הרוכש זרי פרחים לשבועות לבחון את כשרותם אך ורק על ידי הולגרמה הצמודה למוצר

צלם: עדי ישראל, פלאש 90
צלם: עדי ישראל, פלאש 90


לקראת חג השבועות מתריעים בועד השמיטה של 'כשרות למהדרין' בראשות הגרי"י אפרתי כי הדרך להימנע ממכשול בקניית פרחים לחג השבועות בחששות שביעית, הוא בבדיקה היטב אחר סימוני הכשרות.

יצוין, כי בעקבות זיופי כשרות שהתגלו במהלך שנות השמיטה הקודמות גם השנה סומנו הפרחים הכשרים על ידי הולוגרמה עשויה מרדיד מתכתי המוצמדת על זרי הפרחים באמצעות טכנולוגיה מיוחדת שאינה ניתנת לזיוף.

חשוב לציין, כי חששות השביעית בפרחים, מתייחס לא רק לפרחים בעלי ריח, שדינם כבשמים אלא גם לפרחים שאינם בעלי ריח, שגדלו בשביעית ואסורים מפני החשש של "נעבד" ו"סיוע לדבר עבירה".

לצורך הפיקוח ההדוק הוקם ב'ועד השמיטה' של כשרות למהדרין מערך מיוחד להשגחה על פרחים המתבסס על מקורות הפרח: חו"ל והערבה, יבול נכרי ומצע מנותק. כאשר צוות מקצועי של משגיחים יוצאים לשטח ובודקים את הנתונים הנדרשים, כמו מיקום מדויק של הגידולים הנחשבים כשטחי חו"ל, אמינות הבעלות של הנכרי של כל שטח חקלאי ואת איכותם של המצעים המנותקים.

לאחר מכן, מתקיים מעקב נוסף אחרי כל שרשרת האספקה שהינה מורכבת ומהווה גורם בעייתי במיוחד בשוק הפרחים מהמגדל, סיטונאי, חנויות ודוכנים. כאשר כל התהליך מושגח ומפוקח. ובסופו כל זר פרחים מקבל הולגרמה פרטית משלו שאיננה ניתנת להסרה ובלעדיה אין הוכחת כשרות על הפרחים.
פרחים שבועות זיוף כשרות ועד מהדרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד