י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בג"ץ כשרות: רבני ירושלים דורשים להצטרף

לקראת הדיון בעתירה העוסקת בפרסום המילה 'כשר' לעסק נטול כשרות - דורשים רבני ירושלים להצטרף כמשיבים

הגר"א שטרן. צלם:פלאש90
הגר"א שטרן. צלם:פלאש90


מצטרפים למאבק: רבני העיר ירושלים והמועצה הדתית פנו לבג"צ בבקשה להצטרף לעתירה שהוגשה בעניין הצגת בתי עסק ככשרים גם ללא תעודות כשרות.

רבני העיר ירושלים הגר"א שטרן והגרש"מ עמאר פנו יחד עם יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי לבג"צ, בבקשה להצטרף לעתירה בעניין מתן האפשרות להציג בתי עסק תחת הכותרת 'כשר', למרות שהללו לא מחזיקים בתעודת כשרות מטעם הרבנים המקומית כדרישת המחוקק.

בבקשה ששלחו באמצעות עו"ד אשר אקסלרוד כתבו כי "רבנות ירושלים הינה המועצה הדתית הגדולה ביותר במדינת ישראל, והינה אחראית על מתן שירותי השגחת כשרות לכ- 1,500 בתי עסק הפועלים בתחום אחריותה, המעניקים שירותים לציבור רחב ומגוון ביותר מבחינת אמונותיו".

לדברי הרבנים, העתירה מבקשת ליצור מצב אבסורדי לפיו כל בעל עסק יוכל להציג עצמו ככשר וליצור מצג שווא בקרב הציבור הרחב, אשר רואה במושג כשר בסיס ויסוד להשקפת עולמו ואורח חייו כאדם יהודי ומאמין.

יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי הסביר כי בקשת העותרים איננה עומדת בכל פרמטר בסיסי של התנהלות שלטונית תקינה. "מחר תגיע דרישה אשר תבקש להציג בתי עסק ככאלה שעומדים בתקנים בטיחותיים, תברואתיים ובריאותיים ללא כל הסכמה ממשרדי הממשלה הרלוונטיים".

"עבור הציבור שצורך כשרות זה מושג שמכשיר לו את בית עסק ועבור אנשים שלא צורכים כשרות, המילה הזאת לא משנה להם כלל וכלל בבחירת בית העסק בו הם מבקשים לאכול ולשתות, כך שמלבד הונאת צרכנים בקשה זאת לא תשיג כלום" הסביר ישי.
עתירה בגץ כשרות ירושלים עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד