כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המיליארדר חלם להקים ביכ"נ - היום זה למכירה

המיליארד אדמונד ספרא ז"ל, רכש מתחם במרכז ניו-יורק להקמת בית כנסת ענק • עתה, המתחם למכירה

אדמונד ספרא ז"ל. צילום: משה שי, פלאש90
אדמונד ספרא ז"ל. צילום: משה שי, פלאש90


משפחת האצולה הבנקאית, ספרא, העמידה למכירה מיתחם ועליו שלושה נכסים במרכז מנהטן. המדובר בשלושה מבנים היסטוריים, הממוקמים ברחוב איסט 62, בשווי של 120 מליון דולר.

אנשי נדל"ן אמרו כי משפחת ספרא כבר מנסה מזה שנה למכור את הנכסים, אך מאחר והמשפחה אובססיבית בשמירת פרטיותה, לא פורסם הדבר. המדובר במתחם ועליו מבנים הסמוכים זה לזה, בין השדרה החמישית לשדרת לקסינגטון, המושכרים כיום לאילי הון.

לדברי אנשי נדל"ן, אדמונד ספרא ז"ל התכוון לצרף את שלושת הנכסים ולהקים במקום בית כנסת גדול שיקרא על שמו. תוכנית זו ירדה מהפרק ובמקומה הוקם בית כנסת קטן יותר ברחוב 63 - לא הרחק מהנכסים שעומדים למכירה.

הרב אלי עבאדי, רב בית הכנסת, סיפר כי אלמנתו של אדמונד ספרא מגיעה לבית הכנסת כל פעם שהיא נמצאת בניו יורק.

ב-3 בדצמבר 1999 הגיע הרגע ממנו חשש ספרא בן ה-67. אחד משמונת האחים הצמודים שלו, איש צבא לשעבר בשם טד מאהר, נכנס לחדרו במונקו כשהוא מדמם וסכין נעוצה בבטנו. מאהר, 41, טען ששני חמושים נכנסו לפנטהאוז המבוצר כשסכינים בידיהם, דקרו אותו והציתו אש בבית. הוא נתן את הטלפון שלו לאחת מהאחיות האחרות שהיתה במשמרת, ואמר לה ולספרא חולה הפרקינסון להיכנס לחדר האמבטיה, שהיה מוגן בדלת פלדה חזקה במיוחד.

מאוחר יותר התברר כי כל הסיפור לא היה אלא תחבולה של מאהר, שהצית בעצמו את השריפה ודקר את עצמו בסכין מתוך תקווה להיראות כמחלצו של ספרא ולזכות כך בחסדיו. אך האש יצאה משליטה במהירות, והכבאים והשוטרים שהגיעו לבית לא הצליחו לשכנע את ספרא המבוהל לפתוח את דלת האמבטיה. עד שהצליחו לפרוץ את הדלת המבוצרת ספרא והאחות, ויויאן טורנטה, מתו משאיפת עשן.
ספרא נדלן בנינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד