כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשת הבנק המחתרתי: 4 שנות מאסר למנחם מגן

פרשת צ'ק ליסט: ארבע שנות מאסר בפועל, קנס בסך 125 אלף ש"ח, חילוט רכוש וכספים בשווי של כ-5 מיליון ש"ח

הבורסה ליהלומים. צילום: יונתן סינדל פלאש 90
הבורסה ליהלומים. צילום: יונתן סינדל פלאש 90


בית המשפט המחוזי בתל אביב אימץ היום (שני) את הסדר הטיעון שגיבשה פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), וגזר על מנחם מגן ארבע שנות מאסר בפועל, קנס בסך 125 אלף ש"ח ושנת מאסר על תנאי. ההחלטה על חילוט של רכוש וכספים, בשווי של כ-5 מיליון ש"ח, תינתן במסגרת פסק דין משלים, לאחר שמיעת הטוענים לזכות ברכוש.

כזכור, מגן הורשע, על פי הודאתו, בכתב האישום המקורי בו הואשם, אשר ייחס לו עבירות על חוק איסור הלבנת הון, פקודת מס הכנסה, חוק מס ערך מוסף וחוק העונשין.

זהו ההליך הפלילי הראשון המגיע לסיומו, במסגרת חקירת הבנק המחתרתי שפעל בבורסה ליהלומים (פרשת "צ'ק ליסט") - פרשה מסועפת ורחבת היקף בה נחשפה מסכת פעילות עבריינית כלכלית חמורה בהיקפי ענק, שנעשתה תוך שימוש במתחם הסגור של הבורסה ליהלומים ברמת גן.

על פי כתב האישום, מנחם מגן ושותפו, דורון אלעד, הפעילו במשך שנים רבות עסק לא רשום למתן שירותי מטבע בבורסה ליהלומים, שנחזה להיות עסק למסחר ביהלומים. בשנים 2011-2008 נתנו מגן ואלעד שירותים ללקוחות רבים, יהלומנים, בהיקפים של מאות מיליוני דולרים. מגן ואלעד הסתירו את פעולותיהם מרשויות המס ומהרשות לאיסור הלבנת הון.

בין היתר, העמידו מגן ואלעד נכסים פיננסים בחו"ל ליהלומנים ואנשים אחרים, ניכו שיקים והמירו מטבע בהיקף של מעל ל - 300 מיליון דולר, ללא דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון, ותוך השמטת הכנסתם הנובעת מפעילות זו מרשויות המס בישראל.

כמו כן, פעלו מגן ואלעד לקבלה ולהוצאה של חשבוניות פיקטיביות עבור לקוחותיהם היהלומנים בהיקף של מעל ל-300 מיליון דולר, כאשר חלק משמעותי מחשבוניות אלה התקבלו מאדם בשם מאיר אוחנה. בנוסף, מגן ואלעד שיבשו את החקירה על ידי הסתרת חלק מהמסכים המתעדים את פעילותם העבריינית במקומות מסתור ועל ידי השמדת חלק אחר ממסמכים מתעדים אלה.

התיקים כנגד דורון אלעד ומאיר אוחנה תלויים ועומדים בפני בית המשפט המחוזי. התיק מנוהל בידי עורכי הדין אורנה גלבשטיין, טפת מויאל רוטשילד, ד"ר אלון גילדין וד"ר לירן חיים מפרקליטות מחוז תל-אביב.
בנק המחתרתי הבורסה ליהלומים צ'ק ליסט הרשעה מנחם מגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד